محمد بروغنی در بند عمومی و نامطمئن از آینده؛ ‌ «حکم اعدام باید به صورت خودکار متوقف شود» 

زیتون – خانواده محمد بروغنی، یکی از معترضان محکوم به اعدام، در گفت‌وگو با «امتداد» می‌گویند با فرزندشان در زندان صحبت کرده‌اند و حال او خوب است.

صبح دوشنبه، پس از انتشار اخباری مبنی بر احتمال محمد بروغنی و محمد قبادلو تعدادی از شهروندان مقابل زندان رجایی‌شهر کرج تجمع اعتراضی تشکیل دادند. قوه قضاییه این خبر را یک «شایعه» و«عملیات فریب علیه خانواده محکومان» خواند.

به گفته مادر محمد بروغنی، فرزندش در مورد اجرای حکم و «این که چه اتفاقی در انتظارش است چیزی نمی‌داند.»

این جوان ۱۹ ساله به اتهام «مشارکت در حریق در فرمانداری پاکدشت» و «حمله منجر به جراحت یک مأمور دولت» در جریان اعتراض‌های پاکدشت به اعدام محکوم شده‌است.

پدر محمد اما نقش پسرش را در این حوادث نفی کرده و می‌گوید:«محمد اصلا در مساله آتش‌سوزی فرمانداری و باقی قضایا حضوری نداشته‌است و فقط گویا به سپر یک بسیجی زده که آن بنده خدا هم گفته نمی‌خواهم اتفاقی برای محمد بیفتد. از محمد شکایت کرده‌بود اما قرار بود رضایت بدهد که نمی‌دانم چرا امروز و فردا می‌کند.»

علیرضا رحیمی، وکیل محمد بروغنی، نیز در تحویل درخواست اعاده دادرسی به دیوان در روز دوشنبه نوزدهم دی، خبرداد و افزود:«علی الاصول در پرونده‌های اعدام باید به صورت خودکار توقف حکم صورت بگیرد اما قرار توقف نیازمند اعمال قانون است و ما در لایحه این موضوع را درخواست کردیم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »