صدور حکم اعدام برای سه معترض اصفهانی صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی

زیتون – قوه قضاییه از صدور حکم اعدام برای سه معترض اصفهانی در پرونده کشته شدن سه نیروی امنیتی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «میزان» صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی به جرم استفاده از سلاح گرم به «محاربه» متهم و به اعدام محکوم شدند.

یک نیروی فراجا و دو عضو نیروی بسیج بیست و پنجم آبان، در جریان اعتراض‌های سراسری در محله خانه اصفهان جان خود را از دست دادند. نیروهای امنیتی این حادثه را یک «اقدام تروریستی» توصیف کردند.

دو متهم دیگر در این پرونده نیز مجموعا به ۱۸ سال حبس محکوم شدند. برای متهم ردیف ششم نیز حکم برائت صادر شده است.

به گفته خبرگزاری رسمی قوه قضاییه، چهار نفر از متهمان دارای وکیل تعیینی بودند و دو نفر نیز از وکلای تسخیری بهره بردند.

این درحالی است که برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که هیچ‌یک از این افراد تا جلسه پایانی دادگاه به وکیل تعیینی خود دسترسی نداشتند.

وکیل تعیینی مجید کاظمی نیز با تایید شکنجه شدید موکلش برای اعتراف اجباری اعلام کرد هیچ مدرکی علیه او در پرونده وجود ندارد.

معین خزائلی، حقوق‌دان، نیز با تایید این مطلب افزود:«تنها مستند تیراندازی متهمان به سوی ماموران اعترافات اجباری آنها علیه یکدیگر است. حتی علیه خود نیز اعتراف اجباری نکردند که در تیراندازی نقش داشته‌اند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »