یورش شبانه سپاه به منازل جوانرود و دستگیری ده‌ها معترض از جمله یک کودک؛ تجمع ماموستایان کُرد در محکومیت بازداشت‌ها 

زیتون – شبکه حقوق بشر کردستان از یورش شبانه نیروهای امنیتی به خانه معترضان در جوانرود و دستگیری ده‌ها شهروند از جمله یک کودک خبر داد.

به گزارش این نهاد نیروهای سپاه پاسداران بامداد سه‌شنبه سیزدهم دی، با تعداد زیادی خودرو به چندین محله این شهر کردنشین هجوم برده و حدود ۳۰ نفر از معترضان را در منازل‌شان بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

هویت یکی از بازداشت‌شدگان «زانا صحراگرد» گزارش شده است. این دانش آموز ۱۵ساله درپی حمله ماموران مسلح به منزل عمویش دستگیر شد و تا لحظه نگارش این خبر از وضعیت وی خبری در دست نیست.

گزارش‌ها همچنین حاکی از تجمع تعدادی از ماموستایان کُرد در مسجد محمد رسول الله شهر جوانرود برای محکومیت دستگیری‌ شهروندان معترض است.

به گزارش هه‌نگاو هم‌زمان با بازداشت گسترده شهروندان، نیروهای یگان ویژه در میدان‌ها و خیابان‌های این شهر مستقر شده بودند.

در روزهای گذشته و در پی حمله خونین نیروهای امنیتی به مراسم چهلم تعدادی از جان‌باختگان اعتراض‌های سراسری، فضای شهر جوانرود امنیتی گزارش شده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »