نوشین جعفری، زندانی سیاسی، خواستار پایان پرونده‌سازی‌های بی‌اساس و بدون مدرک علیه فعالان مدنی بازداشتی شد 

زیتون-نوشین جعفری، عکاس سینما و تئاتر، در یادداشتی در حمایت از ترانه علیدوستی خواستار پایان «پرونده‌سازی‌های بی‌اساس و بدون سند و مدرک» علیه بازداشت‌شدگان شد.

این خبرنگار زندانی با انتقاد از «پرونده‌سازی‌های مضحک و نخ‌نما برای فعالان مدنی» نوشت:«ترانه علیدوستی همواره آگاهانه و شجاعانه به دور از عافیت‌طلبی با نام خود فعالیت می‌کرد که اگر می‌خواست پشت اکانت‌های بی‌نام و نشان پنهان شود مسیری که طی می‌کرد این نبود.»

در روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی از نسبت‌دادن یک اکانت توییتری به ترانه علیدوستی شایعاتی منتشر شده است. صاحب این اکانت توییتری ناشناس در جلسات اسپیس توییتر بارها صحبت کرده و یک «مرد» است.

خانم جعفری در این یادداشت درباره اتهامات مشابهی که به او وارد شده نوشت:«نسبت دادن اکانت توییتری به من که کوچک‌ترین ارتباطی با من نداشت و دامن زدن اکانت‌های سایبری به این موضوع از یک سو و فشار و تهدیدهای مستمر برای اعتراف اجباری از سوی دیگر نهایتا به دلیل عدم پذیرش اشتباه از سوی ضابطِ پرونده، منجر به چهار سال حبس تعزیری شد.»

وی در انتها از «تمام فعالان حوزه‌ی فرهنگ و هنر، فعالان مدنی و نهادهای حقوق بشری» ‌خواست «اجازه ندهند روند پرونده‌سازی‌های بی‌اساس و بدون سند و مدرک ادامه پیدا کند.»

نوشین جعفری سال ۱۳۹۸ توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و بابت دو اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به پنج سال زندان محکوم شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »