خودکشی دردناک محمد‌ مرادی،‌ ساکن فرانسه، برای جلب توجه افکار عمومی به اعتراض‌های ایران

زیتون – جوان ایرانی ساکن فرانسه برای جلب توجه رسانه‌ها، دولتمردان و مردم کشورهای غربی به اوضاع ایران خود را در رودخانه غرق کرد.

به گزارش رسانه‌های فرانسوی، محمد مرادی ۳۸ ساله، دوشنبه پنجم دی، خود را به رودخانه رون در شهر لیون انداخت و «به سرعت غرق شد.»

وی پیشتر در ویدیویی که در اینستاگرام منتشر کرده بود از تصمیم خود برای خودکشی خبر داده و می‌گوید مشکلی شخصی نداشته و زندگی آرام و‌خوبی دارد. آقای مرادی در این ویدیو هدف از این اقدام را جلب توجه افکار عمومی به خشونت‌های جمهوری اسلامی در ایران اعلام کرده بود. او همچنین یکی دیگر از دلایل خودکشی خود را پاک کردن تصور بی‌تفاوتی شهروندان ایرانی دور از وطن از مصایب ایرانی‌های ساکن این کشور عنوان کرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. همه بچه هایی که در جریان این خیزش انقلابی از دست رفتند جان و روحمان را خراشیدند اما این مرگ خودخواسته و آن سخنان اندیشیده شده که از زبان محمد عزیز بیرون آمد جان من را بسیار بسیار بسیار سخت آزرد . جدای از شجاعت و شهامت و درایتی که در سخنانش بود جدای از اینکه میدانستیم او تحصیل کرده و آگاه است در راه گرفتن دکترای خود است و آینده اش بسیار به کار خودش و جامعه می آمد..‌ اما جدای از تمام اینها مرگ خودخواسته را همچون روشی برای مبارزه برگزید و همزمان توصیه به امید کرد و اطمینان به پیروزی داد . مگر نه آنکه سخن از شاد زیستن گفت… خیلی بی مرامی و نامردمی ست که آنچنان که بود و می خواست به او پرداخته نشود. او جنگید و برای پیروزی و با امید و نشاط جان عزیزش را فدا کرد…بیائید این را فراموش نکنیم !!!!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »