حکم چهار سال زندان مصطفی نیلی، وکیل دادگستری و از «دادخواهان سلامت» اجرا شد 

زیتون – رسانه‌های ایران از اجرای حکم چهار سال زندان برای مصطفی نیلی، وکیل دادگستری، در پرونده موسوم به «دادخواهان سلامت» خبر دادند.

فاطمه نیلی، خواهر این وکیل زندانی، شنبه سوم دی، در توییتر نوشت:«مطلع شدیم از تاریخ ۲۰ آذرماه، حکم پرونده دادخواهان سلامت برای مصطفی به اجرا درآمده و همزمان در همان روز، برای پرونده جدید، ۶۰۰ میلیون قرار وثیقه صادر شده است.»

تابستان سال ۱۴۰۰ گروهی از وکلا و کنشگران مدنی با تشکیل گروهی به نام «دادخواهان سلامت» قصد شکایت از مقامات جمهوری اسلامی به‌ویژه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، به‌دلیل سوءمدیریت در مقابله با شیوع کرونا در ایران را داشتند. اما نیروهای امنیتی پیش از ثبت این شکایت همگی آنها را بازداشت کردند.

آقای نیلی بعد از چهار ماه و چهار روز بازداشت به‌طور موقت آزاد شده بود.

دادگاه انقلاب تهران مصطفی نیلی را به اتهام «تشکیل گروه معاند نظام به هدف برهم زدن امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به چهار سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیتهای رسانه‌ای و همچنین دو سال محرومیت از اشتغال به حرفه وکالت، محکوم کرده‌است.
.
پرونده دیگر آقای نیلی مربوط به بازداشت او در شانزدهم آبان، در فرودگاه مهرآباد است. وی در حال سفر به استان سیستان و بلوچستان برای پذیرفتن وکالت بازداشت‌شدگان در اعتراض‌های این استان بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »