فرهاد میثمی، کنشگر زندانی، خواستار توقف اعدام معترضان و آزادی شش زندانی سیاسی شد 

زیتون – فرهاد میثمی،‌ کنشگر مدنی در بند، در نامه‌ای خواستار توقف سرکوب، کشتار و اعدام معترضان و آزادی تَنی چند از زندانیان سیاسی – مدنی شد.

این زندانی سیاسی در این پیام خواهان آزادی فوری محمد حبیبی (معلم)، ناهید شیربیشه (از مادران دادخواه)، رضا شهابی (کارگران اتوبوس‌رانی)، بهاره هدایت (دانشجوی ارشد)، مصطفی نیلی (وکیل دادگستری) و نیلوفر حامدی (خبرنگار) شد.

میثمی که از دهم مهر، در اعتراض به حجاب اجباری و برخورد قهرآمیز حکومت با اعتراض‌های سراسری کنشی سه بخشی را آغاز کرده بود در این نامه نوشت:«ای‌کاش توش و توان درخواست آزادی همگان در میان بود، اما همین تعداد محدود نیز بسیار فراتر از ظرفیت‌های این کنش‌گر کوچک است که خودش نیم نفر هم محسوب نمی‌شود.»

کنش سه‌گانه وی شامل اجتناب از خوردن و نوشیدن مواد مغذی، تولید متن و راه‌پیمایی‌های طولانی است.

فرهاد میثمی در این نامه نوشت:«اجتنابم از صَرفِ غذا با چشم امید به آن ادامه خواهد یافت که بعدترها، ایستادگی فراگیرِ گروه‌های جامعه مدنی در این‌باره بتواند نه فقط به آزادی این چند نفر، که به آزادی تعداد بسیار بیشتری از فرزندان ایران بیانجامد.»

برخی گزارش‌ها از کاهش وزن زیاد این زندانی خبر داده‌اند.

وی سال ۱۳۹۷ به اتهام «تبانی و اجتماع به قصد برهم زدن امنیت کشور با تحریک زنان به حضور خیابانی» به شش سال زندان و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و رسانه ها محکوم شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »