تلاش کنگره آمریکا برای ممنوعیت سفر و لغو ویزای مقامات ایران و فرزندان آنها 

زیتون – کنگره آمریکا مشغول بررسی لایحه‌ای برای ممنوعیت ورود و لغو روادید مسئولان جمهوری اسلامی و فرزندانشان است.

هدف این طرح که به «قانون ابطال ورود ملاها و خواص ایرانی» یا «قانون رژیم» نامگذاری شده است، جلوگیری از حضور اشخاصی به آمریکا است که در «نقض فاحش حقوق بشر» یا «فساد قابل توجه» در ایران دخیل بوده‌اند.

در صورت تصویب، وزارت خارجه آمریکا موظف می‌شود وضعیت ویزای مقام‌های ایرانی و اعضای خانواده‌های آنها را بررسی کند. این تحقیق شامل تمام افرادی است که در این کشور حضور دارند، ویزای ایالات متحده را در اختیار دارند و یا برای آن درخواست داده‌اند.

بر اساس متن این طرح، هرگونه ویزایی که برای این افراد صادر شده باشد، باید لغو شود.

جو ویلسون، یکی از تدوین‌کنندگان این طرح، می‌گوید:« با توجه به اقدامات رژیم، این غیرقابل باور است که مقام‌های ایرانی و اعضای خانواده آنها برای ورود به آمریکا و بهره‌مندی از آزادی‌هایی که شهروندان ایران تنها می‌توانند آن را تصور کنند، بتوانند ویزا بگیرند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »