عضو کارگروه محتوای مجرمانه: اینستاگرام و واتس‌اپ «برانداز» هستند و باید خسارت بدهند 

زیتون – یک عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای اعلام کرد اینستاگرام و واتس‌اپ برای ادامه فعالیت در ایران باید خسارت پرداخت کنند.

مهدی باقری این دو شبکه اجتماعی را متهم به اتخاذ رویکرد «براندازانه» کرد و افزود:«قصدشان این بود که در کشور اغتشاش شود و ناامنی و نا آرامی و کشت و کشتار راه بیفتد؛ ما با این موضوع مخالفیم.»

پیشتر مرکز ملی فضای مجازی به متا، شرکت مادر اینستاگرام و واتس‌اپ، ده روز مهلت برای تعیین نماینده در ایران داده بود. این نهاد پس از پایان این مهلت، ده روز دیگر نیز به این شرکت آمریکایی برای پذیرفتن قوانین جمهوری اسلامی زمان داد.

یکی از سخنگو‌های متا به‌تازگی اعلام کرده که اعضای این شرکت سرگرم نامه‌های دولت ایران نخواهند شد و این شرکت هیچ اهمیتی به درخواست‌های آن نمی‌دهد.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه محتوای مجرمانه با تاکید بر اینکه محدودیت دسترسی به اینستاگرام و واتس‌اپ ادامه خواهد یافت گفت:«اداره کنندگان این دو نرم افزار نه تنها به هیچ عنوان پشیمان نیستند و هیچ گاه ابراز ندامت و پشیمانی نکردند بلکه به کارشان افتخار نیز می‌کنند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »