نیکی کریمی: دیگر بس است، خسته شده‌ایم و به جان آمده‌ایم؛  تجمع هنرمندان مقابل اوین

زیتون – نیکی کریمی در واکنش به بازداشت هنرمندان و «ظلم و جفا» به «مردم مظلوم و ستم دیده» از توقف تمام فعالیت‌های خود خبر داد.

این بازیگر و فیلم‌ساز سرشناس با انتشار تصویری از شعار «زن، زندگی، آزادی» در اینستاگرام نوشت:«تمام کارهایم را کنسل کرده ام ، قراردادهایم را فسخ کرده‌ام ، چه براى بازى ، چه براى ساخت. در این چند ماه خفقان و ارعاب نگو و ننویس و تلفن هاى ناشناس گلویم از فریادهاى نزده ، خواب‌هایم پر از بغض و اشک و ابهام از این برزخى ست که در آن تقلا مى کنیم.»

خانم کریمی با یادآوری از خفقان و سرکوب خود و هم نسلی‌هایش افزود: «دیگر بس است … خسته شده ایم و به جان آمده ایم. به که مى توان پناه برد از این همه ظلم و جفا ؟ به کجا پناه بریم از این همه خون نا به حق ریخته شده؟»

وی در ادامه چنین نوشت:«هراس من ، باری ، همه از مردن در سرزمینی است که مزد گورکن از آزادی آدمی افزون تر باشد.»

نیکی کریمی در انتها با ذکر اسامی ترانه علیدوستی، جعفرپناهی و محمد رسول‌اف، سه سینماگر بازداشتی، خواستار توقف اعدام زندانیان شد.

در همین حال، جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون یکشنبه صبح بیست و هفتم آذر، برای پیگیری وضعیت خانم علیدوستی در مقابل زندان اوین تجمع کردند. رخشان بنی اعتماد، پیمان معادی، آزاده صمدی، سحر دولتشاهی و لیلی رشیدی از جمله این افراد بودند.

ترانه علیدوستی بعد از ظهر شنبه در «یورش» نیروهای امنیتی به خانه‌اش بازداشت شد. رسانه‌های وابسته به حکومت دلیل دستگیری این بازیگر نامدار را حمایت از جنبش اعتراضی مردم بیان کردند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »