هشت زندانی اهل سنت به سازمان ملل: برای ابطال احکام «ظالمانه» قاطعانه اقدام کنید 

زیتون – هشت تن از زندانیان اهل سنت در نامه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل و گزارشگر ویژه حقوق بشر این نهاد خواستار اقدام «قاطع» برای ابطال احکام «ظالمانه» علیه خود و اثبات بیگناهی‌شان شدند.

این زندانیان سیاسی-عقیدتی زندان وکیل آباد مشهد با رد اتهامات علیه خود، آن‌ها را ساخته «ذهن بیمار وزارت اطلاعات و صدا و سیمای فاسد حکومتی» بیان کردند و افزودند:«این اتهامات بی اساس فقط در شأن خود مسئولین ظالم حکومت میباشد.»

این افراد برای آنتونیو گوترش و جاوید رحمان نوشتند:«وقتی ما برای احکام ظالمانه اعدام و ۱۵سال شکواییه نوشتیم اگر اقدامی قاطعانه از طرف جوامع سازمان مللی انجام میشد امروز شاهد این نبودیم که خانواده های دیگری داغدار و یا انسان های بیگناه دیگری در زندانهای جمهوری اسلامی محبوس شوند و خانوادهای بی شماری در پریشانی بسر برند.»

عیسی عید محمدی، فرهاد شاکری، حبیب پیرمحمدی، عبدالباسط اورسن، عبدالحکیم عظیم گرگیچ، محمد رضا شیخ احمدی، عبدالحسین مزرعه و عبدالرحمن گرگیچ امضاکنندگان این نامه هستند.

۴ تن از این افراد به اتهام «بغی از طریق عضویت در گروه سلفی حزب ‌الفرقان و عضویت در جبهه همبستگی ملی اهل‌ سنت ایران» در سال ۹۸ به اعدام محکوم شدند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا ۱۵ خرداد ۶۸ در مجلس خبرگان رهبری در اظهاراتی در اوج فروتنی فرمودید:««باید خون گریست

ادامه »

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در

ادامه »