قوه قضاییه: شرط تحقق محاربه قتل یا جرح نیست؛ تشخیص مجازات با قاضی است 

زیتون – قوه قضاییه جمهوری اسلامی می‌گوید شرط تحقق محاربه قتل یا جرح نمی‌باشد و تشخیص آن «به اختیار قاضی رسیدگی کننده» است.

این دستگاه در بیانیه‌ای ۹ ماده‌ای و در دفاع از صدور و اجرای حکم اعدام برای معترضان با اشاره به قانون مجازات اسلامی نوشت:« برای تحقق محاربه سوء نیت عام یعنی همان عمد در کشیدن اسلحه و قصد او در ارتکاب رفتار مجرمانه ضروری است.»

در این بیانیه آمده است:«احراز علم، قصد خاص یا قصد نتیجه یا علم مرتکب به حصول نتیجه امری قضائی است و قاضی از مجموعه اقدامات و رفتارهای مرتکب و اوضاع و احوال حاکم بر قضیه می‌تواند این امور را احراز کند.»

قوه قضاییه همچنین با بیان اینکه چهار مجازات برای «حد محاربه» تعیین شده است افزود:«انتخاب هر یک از امور چهارگانه مذکور در ماده ۲۸۲ به اختیار قاضی است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »