سایت جماران: آیت‌الله سیستانی نگران اوضاع ایران است؛ حاکمان ایران گوش شنوایی ندارند 

زیتون – به گزارش سایت «جماران»، علی سیستانی، از مراجع تقلید شیعه در عراق، نسبت به حوادث اخیر در ایران ابراز نگرانی کرده است.

محمد اشرفی اصفهانی در گفتگویی با جماران از دیدار خود با این مرجع تقلید در مهرماه روایت کرد و افزود:«به ایشان عرض کردم آیا از اخبار ایران مطلع هستید؟ فرمودند بله. من در جریان کامل اتفاقات ایران هستم و مطالب سایت‌ها را بررسی و مطالعه می‌کنم و نسبت به اوضاع ایران بسیار نگران هستم».

به گفته اشرفی اصفهانی، آقای سیستانی «به صراحت نسبت به اوضاع ایران و مذهب تشیع اظهار نگرانی کردند.»

محمد اشرفی اصفهانی، فرزند عطاءالله اشرفی اصفهانی، روحانی شیعه است که در مهر سال ۱۳۶۱ در مسجد توسط سازمان مجاهدین خلق ترور شد.

وی در ادامه پیشنهاد حمل «پیام یا تذکری» از جانب آقای سیستانی به مقامات ایران را می دهد. این مرجع تقلید در پاسخ می‌گوید: «من در مناسبت‌هایی پیام دادم، اما متأسفانه گوش شنوایی نیافتم».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. هنر کردند. ایشان نگران مذهب شیعه هستند،نه ملت ایران! تا وقتی فجایع حکومت ارکان مذهب شیعه،چه بسا اساس اسلام،را به خطر نیانداخته بود ایشان نگران نبودند. این که حکومت هر سال هزاران مخالف را اعدام و زندانی و مجبور به جلای وطن میکرد،برای ایشان موضوعیتی نداشت. تنها وقتی نگران شدند و تذکر دادند که دیگر اساس اسلام،چه رسد به مذهب شیعه،زیر سوال رفته و خشم مردم به حد انفجار رسیده بود. ایشان‌ شهروند ایران هستند و این‌ اندازه بی‌اعتنا به خون و آبروی ملت ایران. بعد با این سطح از بی‌تفاوتی نسبت ملت ایران انتظار دارند مذهبی که روزگار ایرانیان را سیاه کردند از گزند خشم آنان محفوظ هم بماند! نه جناب آیت‌الله، خشم ملت ایران شما میسیونری‌های دین عرب را از ریشه خواهد سوزاند. خیلی تند رفتید. حالا بهایش را خواهید پرداخت. ایرانیان مردم باتحملی هستند،ولی وقتی کارد به استخوانشان برسد،دودمان ملتها را برمی‌اندازند! ملت‌های آشور و بابل نشان آن هستند که در آتش خشم ایرانیان بخار شدند و از آنان چیزی جز چند مجسمه در موزه‌های مختلف چیزی باقی نماند.

  2. یعنی‌ ایشان نگران “نظام مقدس” هستند دیگه!!!، وگر نه ملت و کشور ایران فدای ربری و اخوند شیعه ها!!!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »