مولوی نقشبندی به دادگاه «ویژه روحانیت» در مشهد احضار شد؛ تلاش حکومت برای بدنامی علمای بلوچ 

زیتون – «کمپین فعالین بلوچ» از احضار حافظ عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت اهل سنت راسک، به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد خبر داد.

به گزارش این نهاد حقوق بشری و به نقل از یک منبع مطلع، روز شنبه نوزدهم آذر، از مولوی نقشبندی خواسته شده که صبح دوشنبه خود را به این دادگاه معرفی کند.

به گفته این منبع آگاه، مولوی نقشبندی در پاسخ خواستار احضاریه‌ کتبی شده‌ است.

مولوی نقشبندی از جمله علمای اهل سنت بلوچی است که از آغاز اعتراض‌های مردمی همواره پشتیبان معترضان بوده ‌است. وی همچنین خبر تجاوز فرمانده انتظامی چابهار به دختر ۱۵ ساله بلوچ را تایید کرده بود.

کمپین فعالان بلوچ به نقل از منبع خود نوشته:«احضار حافظ نقشبندی پس از دیدار خصوصی و زمینه سازی برای تخریب و بدنام کردن وی توسط ]مهرداد[ محرری نماینده خامنه‌ای در شهرستان ایرانشهر صورت گرفته است.»

مهرداد محرری، نماینده خامنه‌ای، در شهرهای ایرانشهر و سرباز است. وی چندی پیش با تعدادی از علمای این دو شهر دیدار و برای بدنامی مولانا عبدالحمید و حافظ عبدالغفار نقشبندی تلاش کرده بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هیچ یک از علما خواسته‌های او را نپذیرفته اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »