آمریکا و انگلیس همکاری نظامی «بی‌سابقه» ایران و روسیه را تهدیدی برای جامعه بین‌المللی خواندند 

زیتون – آمریکا و انگلستان روز جمعه هجدهم آذر، نسبت به گسترش همکاری نظامی ایران و روسیه هشدار دادند و روابط این دو کشور را مخل امنیت جهانی دانستند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، سطح حمایت و همکاری نظامی مسکو با تهران را «بی‌سابقه» خواند و از برنامه این دو کشور برای تولید مشترک پهپادهای جنگی خبر داد. به گفته آقای کربی این همگاری برای همسایگان ایران و جامعه بین‌المللی زیان‌بار است.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز جمهوری اسلامی را یکی از حامیان اصلی نظامی روسیه دانست و تاکید کرد «معاملات آلوده» بین این دو کشور امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

وی افزود: «روسیه در ازای این پهپادها، حمایت نظامی و فنی در اختیار رژیم ایران قرار می‌دهد که به معنی افزایش تهدید علیه شرکای ما در خاورمیانه و امنیت بین‌المللی است.»

استرالیا شنبه نوزدهم آذر سه مقام و یک شرکت ایرانی را به دلیل تامین پهپاد برای روسیه تحریم کرد. پنی وانگ، وزیر امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای گفت:«ارسال هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه گواه نقش ایران در بی‌ثبات کردن امنیت جهانی است.»

جمهوری اسلامی که در ابتدا ارسال پهپاد به روسیه را تکذیب می‌کرد چندی پیش اعتراف کرد که قبل از جنگ اوکراین، «تعداد محدودی» هواپیمای بدون سرنشین به این کشور داده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »