مولوی عبدالحمید: از لحاظ شرعی حق نداشتید محسن شکاری را اعدام کنید؛ شما با ملت خودتان هم مذاکره نمی‌کنید

زیتون – مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در واکنش به اعدام محسن شکاری، اجرای این حکم را غیر اسلامی و بدعت جمهوری اسلامی خواند.

وی در خطبه‌های نماز جمعه هجدهم آذر، با بیان اینکه «در اسلام و صدر اسلام حکم اعدام نبوده» افزود:«من از اعدام محسن شکارى خیلى ناراحت شدم. او که کسى را نکشته بود. از لحاظ شرعى حق نداشتید او را بکشید».

مولوی عبدالحمید در ادامه صدور حکم محاربه برای آقای شکاری را «استدلال غلط از قرآن واسلام» خواند و گفت:« می‌گویید ما شریعت را اجرا مى‌کنیم. شریعت را نمى‌توان سلیقگى عمل کرد.»

امام جمعه زاهدان در ادامه افزود:«افرادى که در این اعتراضات کشته شده اند بسیارى از این ها تیر به سرشان خورده این ها قصاص دارد. براى یک بسیجى به ۵ نفر حکم اعدام مى دهید! چرا وقتى مامور شما کشته مى شود اینگونه حکم مى دهید، اما وقتى مامورین مردم را مى کشید حتى دستگیر نمى کنید تا چه برسه به اعدام!»

وی همچنین به حکومت هشدار داد به جای کشتار معترضان صدای آن‌ها را بشنود و گفت:«این اعتراضات با کشتن مردم تمام نمى شود.»

مولوی عبدالحمید در بخشی دیگر و در کنایه‌ای به علی خامنه‌ای تاکید کرد:«پیامبر با دشمنانش مذاکره کرد. شما با ملت خودتان هم مذاکره نمى‌کنید و حرف هایشان را نمى شنوید.»

رهبر جمهوری اسلامی همواره «دشمن» را مسبب و حامی اعتراض‌ها به حکمرانی‌اش می‌داند و شرکت‌کنندگان در تظاهرات حکومتی را «مردم واقعی» قلمداد می‌کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »