برادر حمید قره‌حسنلو از شکنجه شدید او و همسرش در جریان بازجویی‌ها خبر داد؛ «شاهدی» که نگذاشتند در دادگاه حاضر شود 

زیتون – برادر حمید قره‌حسنلو از شکنجه شدید او و همسرش در جریان بازجویی‌ها خبر داد و از «شاهدی» گفت که حضور او در دادگاه می‌تواند روند دادرسی و پرونده را تغییر دهد.

حسن قره‌حسنلو به رادیوفردا گفت که مسئولان زندان با وجود اطلاع از شکستگی دنده برادرش، به شکنجه او در جریان بازجویی‌ها ادامه دادند.

به گفته او برادرش «در این بازجویی‌ها، به شدت شکنجه می‌شود و ۵ دنده سمت چپش می‌شکند. هیچ رسیدگی در ده روز اول نمی‌شود. از طرفی شکسته شدن یکی از دنده‌ها باعث می‌شود که ریه سمت چپش هم آسیب ببیند و ریه‌اش خونریزی داخلی بکند.»

او ادامه داد:«برادرم علیرغم همه شکنجه‌هایی که شده هیچ اقرار ی نکرده نه در دادگاه و نه در بازجویی.»

حمید قره‌حسنلو و همسرش فرزانه به اتهام مشارکت در کشته شدن یک بسیجی در کرج بازداشت و به ترتیب به اعدام و تبعید به اهواز محکوم شدند.

خانم قره‌حسنلو نیز برای اعتراف اجباری به جرم همسرش ۲ روز به شدت تحت شکنجه جسمی و روحی قرار گرفته است. به گفته حسن قره‌حسنلو بازجویان به او گفته‌اند:«اگر اقرار نکنی که حمید ضربه زده، پسرت را بازداشت می‌کنیم و همین شکنجه‌هایی که تو می‌شوی، او هم می‌شود و ممکن است کشته شود.»

«در نهایت [خانم قره‌حسنلو] گفته که کاری به پسرم نداشته باشید من اقرار می‌کنم که یک ضربه زده. نمی‌گویم سه ضربه، می‌گویم که یک ضربه زده.»

حسن قره‌حسنلو اضافه کرد با وجود اینکه خانم قره‌حسنلو در دادگاه این اقرار را رد کرد، دادگاه کماکان برای محکومیت همسرش به آن استناد کرد.

برادر این پزشکِ محکوم به اعدام، از آخوندی به‌نام «یاسر اسماعیلی ساکن نظر آباد» یاد می‌کند که در روز واقعه «مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود برادرم به عنوان وظیفه پزشکی‌اش او را معاینه می‌کند و به بقیه افرادی که آنجا بودند اطلاع می‌دهد که علائم حیاتی دارد و به بیمارستان برسانید. او را به بیمارستان می‌رسانند و زنده می‌ماند. ما با او تماس گرفتیم. تأیید کرد که یادش می‌آید که یک نفر بالای سرش گفته پزشک است و او را معاینه کرده. بعد که ما از او خواستیم بیاید شهادت دهد، با رؤسای خود تماس گرفت و امتناع کرد.»

وی همچنین به عدم دسترسی این زوج به وکیل انتخابی اشاره کرد و افزود وکیل تسخیری «بیشتر وکیل مهاجم بود و سعی می‌کرد به موکلش هجوم بیاورد به جای اینکه دفاع کند.»

وی در انتها از تصمیم این خانواده برای اعتراض به احکام صادره خبر داد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چرا پرداختن به جنبش های اجتماعی زنان  از منظر اقتصادی اهمیت دارد؟ چون توسعه جنبش های اجتماعی زنان مسئله اساسی توسعه پایدار و موزون است و این امر دغدغه کل جامعه است. طرح مسائل زنان

ادامه »

مهدی نصیری چندی قبل در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اپوزیسیون ایران اگر می‌خواهد موفق شود باید شکاف بین شاهزاده (پهلوی)

ادامه »

شورش‌ها، انقلاب‌ها و جنگ‌ها همواره پدیده‌هایی بوده‌اند که در بستر آنها، جنایاتی علیه یک طرف یا هر دو طرف روی

ادامه »