مدیر کمپین معلولان «برای یک گفتگوی دوستانه» به سازمان اطلاعات سپاه احضار شد 

زیتون – مدیر کمپین معلولان یکشنبه ۶ آذر برای ارائه توضیح درباره تحریم روز جهانی افراد دارای معلولیت به سازمان اطلاعات سپاه احضار شد. به گزارش این صفحه توییتری مقرر گردید بهروزمروتی روز سه‌شنبه جاری «برای یک گفتگوی دوستانه» به این نهاد امنیتی مراجعه نماید.

کمپین معلولان شنبه در رشته توییتی با اعلام تحریم برنامه‌های روز ۱۲ آذر، بر ضرورت توانبخشی «شهروندانی که در پی حوادث تلخ اخیر معلول گشته‌اند» تاکید کرده بود.

متن این رشته توییت به شرح زیر است:

اگرچه مناسبت‌ها فرصتی ارزشمند برای مروری بر آنچه که گذشته و نگاهی به آینده تا مناسبتی دیگر است؛ اما حال در آستانه سوم دسامبر (دوازدهم آذر ماه) روز جهانی افراد دارای معلولیت تقریبا می‌توان گفت که از سال گذشته تا کنون نه تنها دستاوردی برای مرور و بالیدن به آن نداریم بلکه رنج‌های افزونی بر کل جامعه و به ویژه جامعه افراد دارای معلولیت تحمیل شده است.

در دو ماه گذشته در کنار جمع کثیری از جانباختگان چند نفر از شهروندان دارای معلولیت را نیز از دست دادیم که آن‌قدر غریبانه از میان ما رفتند. حتی اشکهایمان را محکوم به حبس در چشمانمان کردند تا به سوگشان ننشینیم!

آری! جمعی از هموطنانمان به گناه فریاد حق‌طلبی کشته، معلول و مجروح و یا بازداشت شدند تا قلم، تن و روان ما یارای اندیشیدن به برنامه‌ها و مراسم مرسوم و بعضا کلیشه‌ای سوم دسامبر را نداشته باشد.

از این رو، ضمن تاکید بر احقاق حقوق ملت و گرامیداشت یاد تمامی جانباختگان، برنامه‌های روز جهانی افراد دارای معلولیت امسال را تحریم کرده و بر ضرورت توانبخشی شهروندانی که در پی حوادث تلخ اخیر معلول گشته‌اند؛ تاکید می‌کنیم. پایان.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »