خامنه‌ای «شنیدن صدای ملت» و‌ «حل کردن مشکل با آمریکا» را «تحلیل‌های سست و بی‌مایه برخی افراد» خواند

زیتون – علی خامنه‌ای شنبه ۵ آذر مذاکره با آمریکا در چارچوب گفتگوهای هسته‌ای را بی نتیجه و ادامه برجام را برنامه دشمن برای سرنگونی جمهوری اسلامی خواند.

رهبر جمهوری اسلامی از شکست طرح آمریکا برای جلوگیری از «امتداد و عمق راهبردی ایران» سخن گفت و افزود:«طراحی آنها این بود که شش کشور عراق، سوریه، لبنان، لیبی، سودان و سومالی را ساقط کنند…تا در نهایت خود نظام جمهوری اسلامی ایران ساقط شود.»

وی در ادامه با کنایه به طرفداران مذاکره با آمریکا آن‌ها را ناآگاه خواند و افزود: «برجام ۲ یعنی ایران حضور منطقه‌ای خود را کاملاً رها کند و برجام ۳ یعنی ایران متعهد شود که هیچ سلاح راهبردی و مهم مانند موشک و پهپاد تولید نکند تا در مقابل تهاجم، دست خالی باشد.»

حسن روحانی در دوران ریاست‌جمهوری خود پس از عقد برجام، در یک سخنرانی از لزوم شکل‌گیری برجام ۲ و ۳ ناظر به مشکلات و اختلافات داخلی کشور گفت.

خامنه‌ای در ادامه با انتقاد از «تحلیل‌های سست و بی‌مایه برخی افراد» گفت:«بعضی از این افراد در روزنامه‌ها و فضای مجازی می‌گویند برای تمام کردن اغتشاشات باید «مشکل‌تان را با آمریکا حل کنید» و «صدای ملت را بشنوید.»

رهبر جمهوری اسلامی در پاسخ به این خواسته‌ها چنین گفت:«صدای رعدآسای ملت، امسال در ۱۳ آبان بلند شد؛ آیا آن را شنیدید؟ شما بشنوید صدای ملت را. آن جمعیت عظیم و بیش از ۱۰ میلیونی در تشییع شهید سلیمانی صدای ملت بود. امروز تشییع شهدا در شهرهای مختلف و شعارهای مردم علیه تروریسم و اغتشاشگر صدای ملت است. شما صدای ملت را نمیشنوید؟»

روز گذشته محمدعلی ابطحی از نامه محمد خاتمی به علی خامنه‌ای خبر داده بود.

خامنه‌ای در بخشی دیگر از سخنانش خواستار ادامه مقابله بسیج با اعتراض‌ها در ایران شد.

وی مقابله با معترضان را «کارهای جزیی» خواند و افزود:« بسیج فراموش نکند که مبارزه و درگیری اصلی با استکبار جهانی است.»

او‌ در سخنرانی خود به مناسبت روز بسیج معترضان را «چند نفر، غافل یا جاهل یا بی اطلاع و دارای تحلیل غلط، و یا مزدور» خواند وگفت:«هر اغتشاشگر و تروریستی ]باید[ مجازات شود.    

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. دیگر حجت حتی بر عوام الناس هم تمام شده که این آقا کاملا مجنون است و بویی از عقل نبرده، روانپریش مطلق است و این حرفهایی هم که می زند بیشتر بخاطر دلداری خودش است که بعله! ما هم طرفدارانی داریم و آنگونه که می گویند نیست که کار از کار گذشته و نظام فاسد و جانی رو به پایان است. کشور غرق در انواع بحران است این دیوانه کلا همه چیز را انکار می کند، انکار کن ببین عاقبتت به کجا ختم خواهد شد، اتفاقا اینبار خیلی هم طول نخواهد کشید و ناباوران امروز آنچنان حیران بمانند که هیچگاه تصورش را هم نمی کردند.

  2. این فرد به هیچ عنوان قصد کوتاه آمدن در برابر ملت را ندارد و میان ایرانیانی که جانشان از فشارهای اقتصادی و فشارهای اجتماعی خود حکومت مانند گشت ارشاد به لب رسیده و دشمنان واقعی این مرز و بوم هیچ تفاوتی نمیبیند. او حکومت خود را آلترناتیوی برای جهان امروزین،البته به استثنای روسیه،میبیند و مانند استالین معتقد است هر منتقدی مخالف و هر مخالفی دشمن و هر دشمنی هم‌ سزاوار مرگ‌ است! خامنه‌ای از حداقل شرایط عادی روانی عاری است چه رسد به شرایط رهبری یک کشور.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »