وال‌استریت: حکومت برای فرونشاندن اعتراض‌ها دست به دامان اصلاح‌طلبان شد؛ تأیید دیدار فاطمه هاشمی با مجتبی خامنه‌ای

زیتون – به گزارش وال استریت ژورنال جموری اسلامی برای فرونشاندن اعتراض‌های جاری در ایران از چهره‌های اصلاح‌طلب محرمانه درخواست کمک کرده است‌.

به گزارش این روزنامه امریکایی علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران در اواخر اکتبر مجید انصاری، حسین مرعشی و بهزاد نبوی را به دفترش دعوت کرد.

در این جلسه، شمخانی خواستار میانجی‌گری خانواده های رفسنجانی و خمینی برای آرام کردن اوضاع کشور شد.

به نوشته وال استریت، شمخانی وعده داده بود در صورت پایان اعتراض‌ها می‌توان «اصلاحات و آزادی‌های مدنظر اصلاح‌طلبان» را اعمال کرد.

این گزارش همچنین از مخالفت خانواده‌های رفسنجانی و خمینی با این درخواست خبرداد.

پایگاه  اطلاع‌رسانی «موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی»  دیدار فاطمه هاشمی رفسنجانی با مجتبی خامنه ای، اصل دیدار را تأیید کرد اما «بیشتر نقل قول ها و موضوعات مورد اشاره» را  خلاف واقع خواند.

سایت جماران، وابسته به خانواده خمینی و محسن هاشمی، نماینده خانواده هاشمی برگزاری این دیدار را تکذیب کردند.

هم‌زمان، علی شکوری راد، سخنگوی جبهه اصلاحات، ادر باره جزئیات دیدار هیات رئیسه جبهه اصلاحات با رئیس قوه قضائیه و دبیر شورای عالی امنیتملی، به اقتصادنیوز گفتدر این دیدارها تحلیلی از آنچه که این روزها در ایران جریان دارد ارائه شد. همچنین توضیحاتی درباره خواست‌ها ومطالبات به حق معترضان داده و بر اجتناب از برخوردهای خشن با معترضان و پرهیز از بکارگیری نیروهای لباس شخصی تأکید شد».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. اصلاح طلب و اصولگرا تفاوت چندانی ندارند. چون هر دو خواهان بقای حکومت هستند. اما مردم خواهان حکومت نیستند.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »