نرگس محمدی خواستار مستندسازی و نظارت سازمان ملل بر سرکوب و کشتار جمهوری اسلامی شد؛ «به‌ کردستان لشکر می‌کشند»  

زیتون-نرگس محمدی در نامه‌ای به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار ادامه «مستند‌سازی و نظارت دائمی» این نهاد بر سرکوب و کشتار حکومت جمهوری اسلامی شد.  

سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر از زندان اوین نوشت: «مردم ایران دموکراسی و آزادی می خواهند و…این شایسته‌گی را هم دارند.»

این زندانی سیاسی در ادامه افزود تلاش این نهاد بین‌المللی برای مستندسازی رفتار حکومت «موجب دلگرمی مردم مبارزه برای رسیدن به» خواسته‌هایشان است.   

این فعال حقوق بشر همچنین با اشاره به شکنجه بازداشت‌شدگان و اخاذی از خانواده‌هایشان، از نقض گسترده حقوق بشر در ایران انتقاد کرد.

متن کامل این نامه به‌این شرح است:

ریاست محترم شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

مردم ایران دموکراسی و ازادی می خواهند و رابطه نرمال و طبیعی با جهان برای توسعه ایران، این شایسته گی را هم دارند.

اما نظام استبداد دینی این حق را از مردم وطنم با سرکوب و کشتار مانع می شود.

زندانی های حکومت مملو از زندانی است  هرروز در خیابان ها جوانان شجاع و بیگناه کشته می شود از کشتار زنان به کشتار کودکان هم رسیده اند اما مقاوم مردم ادامه دارد. 

از کدام  نقض حقوق بشر در این حکومت بگویم به سرکوب های سال های گذشته اشاره نمی کنم .چرا که خودش پرونده های جداگانه می خواهد.

از امروز می گویم از  کشتار زنان و می گویم که می کشند و بعد می گویند  خودکشی کرد مانند بهناز افشار و بسیاری دیگر،کودک می کشند می گویند که ما نکشتیم بعد مادر را هم تهدید می کنند تا سکوت کند بله از کشتن  کیان در ایذه می گویم.به کردستان لشکر می کشند .

افراد را دستگیر می کنند ساعت ها شکنجه می کنند تا علیه ظلم حکومت  به خیابان نیایند از خانواده در ازای، ازادی فرزند شکنجه شده به بهانه خسارت زدن به  اموال عمومی اخاذی می کنند.  

 پس تلاش شما برای مسند کردن سرکوب و کشتار حکومت موجب دلگرمی مردم مبارزه برای رسیدن به دموکراسی و زندگی نرمال است.  

به عنوان فعال حقوق بشر ارزومندم که  این مستند سازی و نظارت دائمی شورای مزبور بر رفتار حکومت  بتواند رعایت حقوق بشر را در مناسبات دولت ها در جای بهتری بنشاند.  

@DhrcIran

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »