موج حمایت سینماگران از ترانه علیدوستی؛ «ژن، ژیان، ئازادی»

زیتون– از شامگاه چهارشنبه ‌که ترانه علیدوستی، بازیگر سینمای ایران، به منظور حمایت از مبارزات زنان ایران عکس بدون حجابی از خود را با در دست گرفتن شعار «ژن ژیان ئازادی» در صفحه‌ی اینستاگرامش منتشر کرد، شماری از سینماگران ایرانی با انتشار مطالب و عکس‌های مشابه  از او  حمایت کردند.

گلشیفته فراهانی، بازیگر ایرانی، ضمن بازنشر عکس بدون حجاب ترانه علیدوستی در صفحه‌ی توییتر خود، این اقدام او را «نغمه‌ى ترانه‌هاى آزادى و برابرى» نامید.

شیوا ابراهیمی،‌ بازیگر سینما و تئاتر نیز در نوشته‌ای از همه خواسته است که پشت ترانه علیدوستی را خالی نگذارند. او خود نیز پیش‌تر با انتشار تصویر بدون حجابش به حمایت از مبارزات زنان ایران پرداخته بود.

همایون غنی‌زاده، کارگردان، فیلمنامه‎نویس و بازیگر سینما و تئاتر نیز نوشت: «سینما و تئاتر ایران باید تمام‌قد با هر هزینه‌ای کنار ترانه بایستد، او تنها نیست.»

همچنین مینا اکبری، روزنامه نگار و مستندساز با گفتن این‌که: «ترانه علیدوستی بین سینما و مردم، مردم را انتخاب کرد تا «سهم» خودش را ادا کند.» اعلام کرد که او نیز به سهم خودش و در همراهی با ترانه علیدوستی، «فریاد مردمان آزاده»‌ی ایران را که «زن، زندگی آزادی» است، تکرار می‌کند.

دنیا مدنی و خزر معصومی، بازیگران سینما و تلویزیون و سپیده ابطحی،‌ مستندساز ایرانی نیز از جمله زنان هنرمندی بودند که شب گذشته تصاویر بدون حجاب خود را در حمایت از زنان ایرانی منتشر کردند.

پیش از آنها هنرمندانی نظیر کتایون ریاحی، پگاه آهنگرانی، فاطمه معتمدآریا، مریم بوبانی و شیوا ابراهیمی با انتشار ویدیو و عکس‌های بدون حجاب‌شان، به حمایت از شعار «زن، زندگی، آزادی» روی آورده بودند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »