وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، شبکه‌ی ایران اینترنشنال را سازمانی تروریستی خواند 

زیتون– اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با سایت شخصی آقای خامنه‌ای، شبکه‌ی ایران اینترنشنال را «سازمانی تروریستی» خواند و گفت «من‌بعد، هر نوع ارتباط با این سازمان تروریستی به‌عنوان ورود به حوزه‌ی تروریستی و تهدید امنیت ملی تلقی خواهد شد.»

او ضمن اعلام این‌که دستگاه امنیتی ایران، شبکه‌ی ایران اینترنشنال را به‌عنوان سازمانی تروریستی شناخته است، گفت که «عوامل» این شبکه‌ی تلویزیونی تحت تعقیب وزارت اطلاعات قرار خواهند گرفت.

وزیر اطلاعات ایران مدعی شد که دولت اسرائیل در اجرای اعتراضات اخیر و دولت انگلستان در تبلیغات و دولت عربستان سعودی در هزینه کردن برای این اعتراضات، نقش آشکاری داشته‌اند و «کل حمایت مالی» تظاهرات برلین در حوزه‌ی «تبلیغات»، «فضاسازی»، «اجاره‌ی تجهیزات برای تصویربرداری» و «ارائه‌ی تسهیلات برای حضور خبرنگاران» و «غذاهای توزیع شده» و… با هزینه‌ی دولت عربستان سعودی صورت گرفته است.

خطیب افزود: «ما هرگز مثل انگلیس، پشتیبان اقدامات تروریستی و ناامن‌سازی سایر کشورها نخواهیم بود ولی تعهدی برای ممانعت از بروز ناامنی در این کشورها هم نخواهیم داشت، لذا کشور انگلیس هزینه‌ی اقدامات خود را برای ناامن ساختن کشور بزرگ ایران خواهد پرداخت.»

روز گذشته شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال از «تهدیدهای معتبری» که خبرنگارانش از طرف سپاه پاسداران دریافت کرده‌اند، خبر داد.

این شبکه تلویزونی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارکنانش از سوی پلیس متروپولیتن از تهدید‌ها علیه خود مطلع شده‌اند.

در این بیانیه با اشاره به شدت گرفتن تهدید‌های حکومت‌ ایران آمده: «پلیس متروپولیتن اکنون به طور رسمی به دو روزنامه‌نگار ایرانی‌-بریتانیایی ما اطلاع داده که این تهدیدها خطری قریب‌الوقوع، معتبر و قابل توجه برای زندگی آنها و خانواده‌هایشان است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. دبیرشورای امنیت روسیه، که در فدراسیون روسیه مقام و موقعیتی بسیار بالاست، برای ملاقات و احتمالا انتقال برخی پیام های محرمانه وارد ایران شد. وی “رودنیکلای پاتروشف” نام دارد و برای درک موقعیت او کافی است گفته شود که “مدودف” نخست وزیر سابق و رئیس جمهور اسبق روسیه اکنون معاون اوست!

    نه در مسکو و نه در تهران اشاره ای به دلائل اصلی سفر پاتروشف به ایران نشده و تنها در چند خط نوشته شده: “پاتروشف برای ملاقات با مقامات ارشد ایران وارد تهران شده و قرار است با رهبران ارشد جمهوری اسلامی دیدار کند.”

    این درحالی است که مسائل بسیار مهم و مشترکی اکنون میان ایران و روسیه وجود دارد. از جمله، ادامه حضور نظامی ایران در سوریه و احتمال بازگشت نتانیاهو به صحنه سیاسی اسرائیل، جنگ یمن و زمزمه هائی که اخیرا درباره فعال شدن روسیه برای پادرمیانی میان ایران و عربستان و حل اختلافات دو کشور مطرح است. همچنین نقش موثر پهپادهای ایران در جنگ اوکراین و شایعات مربوط به ارسال موشک های پیشرفته ایران به روسیه که خواه ناخواه سر از اوکراین در خواهد آورد. شایعات درباره انتقال پیشرفته ترین سلاح های امریکا و چند کشور اروپائی (از جمله آلمان و فرانسه) به ایران برای نسخه برداری و تولید آنها در ایران نیز مطرح است. سلاح هائی که ناتو در اختیار اوکراین قرار داده و در جریان جنگ بدست روسیه افتاده است. همچنان که خطر بالا گرفتن جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان و تیره تر شدن روز به روز رابطه ایران با جمهوری آذربایجان مطرح است.

    بنا بر همین اشارات، اهمیت سفر پاتروشف به تهران، تا حدودی معلوم می شود. سفری که در ارتباط مستقیم است با مسائل نظامی و امنیتی نه تنها ایران، بلکه منطقه و البته روسیه. شرایط بسیار حساسی که ایران در آن قرار گرفته، در همین اشارات کوتاه تا حدودی مشخص است. به این شرایط، اوضاع داخلی ایران را هم بایداضافه کرد که مهم ترین آن آشفتگی نظری و سیاسی در دولت و حاکمیت پیرامون سیاست گردش به شرق است. سیاستی که به سر منزل مقصود نخواهد رسید مگر ساختار سیاسی و اجتماعی ایران در جهت همسوئی با همین سیاست تغییر کند. در همین شماره پیک نت می خوانید که مخالفان گردش به شرق از چه قدرتی در جمهوری اسلامی برخوردارند. اشاره ما به حضور آنها در سیمای جمهوری اسلامی و طرفداری از رابطه با امریکا و پرهیز از گردش به شرق است.

    آیا طراحان سیاست گردش به شرق خواهند توانست تحولاتی را در داخل کشور بوجود آورند که بتواند برای حمایت از این سیاست بسیج ملی بوجود آورد؟ سمت گیری ۳ دهه گذشته اقتصادی ایران را تغییر دهد، سازمان یابی صنفی و سیاسی را قبول کرده و امنیت آن را تضمین کند؟ آرامش جامعه را در تغییرات به سود خواست های مردم تعریف کند و نه مانند گذشته در برخوردهای امنیتی؟ این سئوالات و سئوالات بسیار دیگری در همین چارچوب مطرح است. چنین گردشی در سیاست داخلی و پیوند زدن آن با سیاست خارجی کنونی نیازمند یک سازمان حزبی و سیاسی سراسری در کشور است که اکنون وجود ندارد. با حزب موتلفه اسلامی، شبکه مداحان، اتاق بازرگانی و امام جمعه ها هرگز نمیتوان جامعه را درجهت سیاست گردش به شرق بسیج کرد. آنها خود چوب لای چرخ اند و شریک دزد، نه رفیق قافله!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »