جمهوری اسلامی؛ مادر تمام بدبختی‌ها

ابوالفضل قدیانی


نظام سرکوبگر استبداد دینی به ریاست علی خامنه‌ای مستبد قدرت‌پرست ایران، همچنان ددمنشانه مشغول سرکوب و کشتار مردم انقلابی ایران است؛ از حمله وحشیانه به دانشگاه شریف و ضرب و جرح و دستگیری گسترده دانشجویان شجاع و مقاوم گرفته تا حمله به دانش‌آموزان بی‌پناه مدارس  به‌خصوص مدرسه شاهد اردبیل و کشتن سنگ‌دلانه اسرا پناهی و توطئه سرکوب زندانیان اوین و ایجاد فاجعه و به آتش کشیدن زندان  و تیراندازی مستقیم و کشتن عده ای از زندانیان که هنوز  تعداد دقیق به قتل رسیدگان معلوم  نیست؛ و اقدام خبیثانه و رذالت بار یکی از نیروهای ویژه سرکوب در تعرض جنسی به یکی از زنان دستگیر شده بی‌پناه آن هم در برابر دوربین و حمله بیشرمانه به هنرستان صدر و توطئه‌چنینی بس رذیلانه حمله وحشیانه به نمازگزاران شاهچراغ و نسبت دادن آن به معترضان انقلابی که بلافاصله توطئه خنثی و برای سرکوبگران جز رسوایی به جا نماند؛ و حمله به منطقه مسکونی شهرک اکباتان و تخریب اموال ساکنین.

در جمعه خونین زهدان با توطئه ای از پیش طراحی شده نمازگزاران بی‌دفاع و بی‌پناه زهدان را پس از اتمام نماز و خروج نمازگزاران از مصلی به رگبار بستند و بیش از ۹۰ نفر بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند و صدها نفر را مجروح کردند ( احتمالا تعداد شهیدان بیش از ۹۰ نفر است)  و این قتل عام وحشیانه را با مکری رسوا  به تجزیه‌طلبان نسبت دادند. البته این مدعا مضحک‌تر از آن بود که کسی به آن اعتنا کند.

سرکوبگران در روز یکشنبه خونین سنندج درنده‌خویی خود را به نمایش گذاشتند با تیراندازی مستقیم به سوی مردم مبارز و مقاوم سنندج تعدادی از معترضان را کشتند و با سلاح‌های نیمه‌سنگین  به خانه‌های شهروندان شلیک کردند و با قساوتی کم نظیر به راننده جوان یک خودرو که به نشانه اعتراض بوق می‌زد از نزدیک به شقیقه‌اش شلیک و او را به شهادت رساندند.

روز دوشنبه خودکامهٔ خودپرست ایران، علی خامنه‌ای، پس از دو هفته از حرکت انقلابی مردم ظاهر و در یک سخنرانی تکراری فرافکنانه، کسالت‌آور ، پر از دروغ و تهمت، وحشت و حقارت خود را آشکار کرد و طبق سنت سیئه خود جنبش انقلابی مردم جان به لب رسیده را اغتشاش خواند و با زبانی آلوده به دروغ و بهتان آن را طراحی آمریکا و اسرائیل وانمود کرد. قهرمانان ورزش و هنرمندانی را که به نحوی به کشتن مهسا امینی اعتراض داشتند و یا به سرکوب مردم معترض انتقاد کرده بودند، تحقیر کرد و اقدامشان را بی اثر قلمداد کرد. در سخنرانی چهارشنبه ۲۰ مهر ریاکاری و دوگانگی در شخصیتش را نشان داد از یک طرف جنبش اعتراضی مردم را طراحی  انفعالی و ناشیانه دشمن خواند و آن را ناچیز شمرد و از طرف دیگر هم ایجاد فضای امنیتی و سرکوب قضایی را تآیید کرد و با دروغ‌های گوبلز وار مدعی شد که در اعتراض های مردمی قران آتش زدند، حجاب از سر زن محجبه کشیدند و مسجد و حسینیه به آتش کشیدند؛ و طبق معمول برای هیچ یک از ادعای خود مدرکی ارائه نکرد،

علی خامنه‌ای هنگام به زبان آوردن این دروغ ها غافل از این بود که توطئه او و اعوان و انصارش برای آتش زدن قرآن و حجاب از سر زن محجبه کشیدن و ..‌حدود دو هفته قبل از سخنرانی او توسط افراد مطلع افشا شده بود .

بی جهت نیست که مردم ایران او را دشمن بزرگ ملت و کشور می‌دانند و تا این حد از او منزجرند. ملت به درستی او و نظام سرکوبگر جمهوری اسلامی را مادر تمام بدبختی‌های کشور می‌دانند و به حق خواهان رفتن  او و نظام ولائی‌اش شده‌اند.

از این که تا کنون علیرغم یورش وحشیانه به مردم بی دفاع اما شجاع و مقاوم نتوانستند جنبش انقلابی مردم را خفه کنند به شدت هراسان و گیج شده اند به همین علت دور تازه ای از دستگیری ها را آغاز کرده‌اند .

دستگیری‌ها طیف وسیعی را دربر گرفته. از وکلا تا دانشجویان و دانش آموزان و روزنامه نگاران و خبرنگارانی نظیر نیلوفر حامدی و الهه محمدی و فعالان سیاسی و مدنی را شامل می‌شود. در میان دستگیر شدگان کسانی هستند که سال‌ها زندان کشیده‌اند و رنج و مشقت زیادی در مبارزه با استبداد دینی متحمل شده اند از جمله حسین رونقی، مجید دری، حشمت الله طبرزدی و مجید توکلی. طبق اخبار منتشره سرکوبگران با خشونت وحشیانه دو پای حسین رونقی  را شکسته‌اند. بر اساس ویدیویی که توسط مادر و پدر حسین رونقی منتشر شد سرکوبگران تحت فشار و شکنجه می خواهند از حسین اعترافات دروغین بگیرند که البته این ترفند رسوا و نخ نماست و نهایتا چیزی جز رسوایی برای مستبد و استبداد نخواهد داشت.

جامعه ایران اساسٱ جامعه‌ای جنبشی است و جنبش انقلابی مردمِ تحتِ ستم ایران سر باز ایستادن ندارد و این آتشی که شعله‌ور شده خاموش نخواهد شد. البته ممکن است گاهی کوتاه شود و گاهی هم زبانه بکشد اگر هم به طور کاذب خاموش به نظر بیاید آتش زیر خاکستر است اما تا رسیدن به هدف همچنان روشن خواهد ماند.

مردم معترض هوشمندانه در‌یافته‌اند  که مشکل بنیادین در کشور نظام اصلاح ناپذیر جمهوری اسلامی است و نیز خودکامهٔ ایران که حاضر است برای حفظ قدرت و بقای حکومت نامشروع، غیر قانونی، غاصبانه و مادام‌العمر خود فرمان به خاک و خون کشیدن معترضان را که به شکل مدنی، مسالمت‌آمیز و خشونت‌پرهیز اعتراض می‌کنند، صادر کند تا چند صباحی بیشتر سلطه خود را بر ملتی که با صراحت تمام، خواهان پایان حکومت فاسد و جبارانه او شده‌اند تداوم بخشد.

مدتهاست که مردم خواهان برکناری علی خامنه‌ای و جمع شدن بساط نظام فاسد جمهوری اسلامی می‌باشند و بالاخره با همت و پشتکار خود، خواست و مطالبه بر حقشان را محقق خواهند کرد و پیروز نهایی در این میدان نبرد ملت ایران است که مبارزه مدنی، مسالمت‌آمیز و خشونت‌پرهیز را همراه با اراده قوی پیش گرفته است.

سال هاست گفته‌ام و اکنون هم می‌گویم مسالمت‌آمیزترین و خشونت‌پرهیزترین و کم‌هزینه‌ترین شیوه تغییر نظام فاسد جمهوری اسلامی، استعفای علی خامنه‌ای و کناره‌گیری او و دست‌کشیدنش از این قدرت شیطانی و برگزاری رفراندوم تغییر نظام و جایگزینی نظام جمهوری دمکراتیک سکولار است. در صورت تن ندادن خامنه‌ای به استعفا، مردم با جنبش انقلابی به حق خود دیر یا زود او را از اریکه قدرت به زیر خواهند کشید و نظام دلخواه خود را در ایران مستقر خواهند کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. سلام من فقط می تونم بگم
    الملک و یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم
    والسلام

  2. سلام گرم و صمیمی دارم خدمت آقای قدیانی ، از پیش از این انقلاب اخیر به همه دوستانم می گفتم تنها شخص رو راست و بی شیله پیله ، این آقای قدیانی است که رهبر بی مقدار را همانگونه خطاب میکرد که لیاقتش است و اصلا اهل رقصیدن پشت پرده نیست، من برای شما و بخاطر صداقت کمیاب و ارزشمند شما احترام ویژه قایل هستم و دستتان را می بوسم.

  3. با سلام . من مطلبی در جواب آقای تقی آزاد برمکی برای روزنامه ” اعتماد ” نوشته ام و گفته ام که اطمینان ندارم که چاپ بشود . حال بخشی از آنرا که تا حدودی در رستای نوشته آقای قدیانی ست ، در اینجا می آورم . اما پیشاپیش در برابر آقای قدیانی کلاه از سر برمی دارم و دست مریزاد می گویم به ایشان بخاطر صراحت بیان نظراتش که بابت آن سالها زندانی شده است . آقای برمکی نوشته اند : ” الآن با شرایط تراکم نیروهای معترض مواجه هستیم که لایه لایه هستند.برخی با مدیریت شهری مشکل دارند . برخی شاید با رئیس جمهور مشکل دارند ( داشته باشند ) یکی ممکن است با روحانیت مشکل دارد ( داشته باشد ) ” . به نظر من آقای برمکی یا اصل موضوع را نمی توانند بگویند ، چون می ترسند و یا نمی خواهند بگویند ، چون تمایل ندارند ، شاید هم روز نامه ” اعتماد ” نه می تواند و نه می خواهد که آنرا به چاپ برساند . وقتی که شاه در سال ۱۳۵۷ از مملکت خارج شد ، بسیاری از کارگزاران آنروزی ایشان ، گناه را به گردن اطرافیان ایشان انداختند که در طی این چند سال نگذاشتند که اخبار واقعی جامعه به دست ایشان برسد . حال یا بجهت منافع بود و یا چاپلوسی ( که دردی بوده است لاینحل در جامعه ایران ما ) بماند . در حال حاضر ، مردم ایران راّس حرم را دیگر نمی خواهند به دلایل بسیار . یکی اینست : دخالت کردن رهبری از طریق شورای منتصب ایشان در تمامی انتخابات از زمان ” ولی فقیه ” شدن .جان کلام در وهله اول . دوم پاسخگو نبودن ایشان در برابر اعمالش و نیز دراختیار داشتن امپراتورهای عظیم مالی که هیچگونه ترازنامه مالی از دخل و خرج آن به جامعه و بخصوص دستگاهای مالی دولتی داده نمی شود .باید آقای خامنه ای در وهله اول برکنار و سپس محاکمه شود .

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »