«بی‌غیرت‌ها نشستن، دانشجوها تو حبسن»؛ تداوم اعتراضات دانشجویان به‌رغم تهدید فرمانده سپاه

زیتون– گزارش‌هایی که امروز دوشنبه نهم آبان‌ماه از دانشگاه‌های ایران می‌رسد، از ادامه‌ی اعتراضات و تحصن‌ دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف شهر تهران و سراسر ایران، از پلی‌تکنیک گرفته تا بهشتی، علامه طباطبایی، مدنی تبریز، علوم پزشکی بوشهر و دانشگاه آزاد سنندج خبر می‌دهد.

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران دو روز پیش با گفتن این‌که «امروز روز پایان اغتشاشات است»، به معترضین هشدار داده بود که دست از اعتراضات خود بکشند و دیگر به خیابان نیایند.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پی اخراج و تعلیق بیش از بیست نفر از هم‌دانشگاهی‌های خود، امروز دست به تحصن زده‌ و سر کلاس‌ها حاضر نشده‌اند و تمام بخش‌های بیمارستان این دانشگاه نیز در اعتصاب هستند.

در همین راستا دکتر علیرضا جعفری، معاون آموزشی دانشکده‌ی دندانپزشکی بوشهر نیز طی نامه‌ای، استعفای خود را اعلام کرده است. در این نامه علت استعفای او بدین شرح آمده است: «اینجانب قدرت و توانایی انجام وظایف خود در قبال دانشجویان دانشکده که به عنوان امانت به دست ما سپرده شده‌اند را ندارم.»

گزارش‌ها از دانشگاه آزاد سنندج حاکی از این است که در پی تجمع اعتراضی دانشجویان این دانشگاه، نیروهای امنیتی درهای دانشگاه را به روی آنها بسته‌اند و در اطراف دانشگاه صدای تیراندازی شنیده می‌شود.

دانشجویان دانشگاه آزاد سنندج با شعارهایی نظیر «بی‌غیرت‌ها نشستن، دانشجوها تو حبسن» در اعتراض به زندانی شدن هم‌دانشگاهی‌هایشان دست به تجع زده بودند.

دانشجویان دانشکده‌ی حقوق دانشگاه علامه طباطبایی نیز با شعار «نه پادگان، نه زندان، درود بر دانشگاه» به اعتراضات خود ادامه داده‌اند.

این اعتراضات در پی اخراج موقتِ دست کم ۱۳۲ دانشجوی این دانشگاه تدوام یافته است که شامل ۵۶ دانشجو از دانشکده ادبیات، ۱۷ دانشجو از دانشکده ارتباطات، ۱۶ دانشجو از دانشکده اقتصاد، ۷ دانشجو از دانشکده حقوق، ۴ دانشجو از دانشکده مدیریت و ۳۰ دانشجو به صورت نامشخص می‌شود.

دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک امروز نیز به میدان آمدند و با شعار «دانشجو تعلیق بشه، دانشگاه تعطیل می‌شه»، در اعتراض به تعلیق هم‌دانشگاهی‌های خود دست به تحصن زدند.

از دیگر دانشجویان معترضِ امروز، دانشجویان دانشگاه «شهید مدنی» تبریز بودند که با فریاد زدن نام یکی از هم‌دانشگاهی‌های بازداشت شده‌شان، خواستار آزادی او شدند.

همچنین ویدیوهایی از دانشگاه شهید بهشتی به دست آمده است که از تجمع گسترده‌ی دانشجویان این دانشگاه با سر دادن شعار «آزادی آزادی آزادی» حکایت دارد.

در گزارش‌ها آمده است که امروز دانشجویان دانشگاه‌های سیرجان، خواجه‌نصیر، دانشگاه آزاد تهران جنوب، دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز و الزهرا نیز دست به تحصن و تجمع اعتراضی زده بودند

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »