رئیس‌جمهور اوکراین با انتشار عکسی در کنار پهپاد شاهد: ۲۳ پهپاد را سرنگون کردیم؛ اعصای جایزه شجاعت اوشی به مسیح علی‌نژاد و زلنسکی 

زیتون– ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، امروز جمعه ششم آبان، با انتشار عکسی از خودش در حالی‌که بر لاشه‌ی یک پهپاد ایستاده بود، از سرنگون کردن ۲۳ پهپاد شاهد خبر داد و گفت که اوکراین بال‌های قدرت هوایی روسیه را خواهد چید.
به گفته‌ی او، روسیه در دو روز گذشته بیش از ۳۰ حمله‌ی پهپادی به اوکراین داشته است.

رئیس‌جمهور اوکراین در سخنان امروز خود، سه بار از پهپاد «شاهد» نام برد که گفته می‌شود روسیه در حملات هفته‌های اخیر خود به اوکراین از آن استفاده کرده است، اما در صحبت‌های امروزش نامی از ایران به میان نیاورد.

دولت اوکراین پیش‌تر اعلام کرده بود که روسیه سفارش دو هزار پهپاد را به ایران داده و تاکنون نیز در حملات خود به اوکراین، از ۴۰۰ فروند از این پهپادهای ایرانی استفاده کرده‌ است.

جمهوری اسلامی ارسال سلاح و پهپادی را که در جنگ علیه اوکراین استفاده شود، تکذیب می‌کند اما اتحادیه‌ی اروپا و بریتانیا در همین خصوص تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کرده‌اند.

روز گذشته، پنج شنبه شب ۲۷ اکتبر (۵ آبان)، جایزه شجاعت «اوشی» به معنای «نه» به مسیح علی‌نژاد و ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین اعطا شد.

ولودیمیر زلنسکی که به صورت مجازی در این مراسم شرکت  کرد، گفت مسیح علی‌نژاد برای حقوق همه مردم ایران می‌جنگد. او همچنین مبارزه مردم ایران علیه رژیم خامنه‌ای را به رسمیت شناخت و گفت: «اتحاد ما علیه دیکتاتورها باید قویتر از همیشه باشد.»

در این مراسم که در موسسه صلح واشنگتن برگزار شد،  علی‌نژاد جایزه خود را به زنان ایران تقدیم کرد و گفت: «این جایزه در حقیقت نه برای من بلکه برای زنان شجاع ایرانی است که در خیابان‌های ایران و در مقابل ماموران تا دندان مسلح جمهوری اسلامی به رژیم آپارتاید جنسیتی و خامنه‌ای و دستگاه کشتارش نه می‌گویند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »