وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه اعتراضات جاری را «طراحی سرویس‌های جاسوسی بیگانه» و دو گزارشگر آن را «عاملین آمریکا» خواند 

زیتون– وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بیانیه‌ی تفصیلی مشترکی که امروز منتشر کردند، اعتراضات جاری را «طراحی سرویس‌های جاسوسی بیگانه» و دو گزارشگر قتل مهسا (ژینا) امینی را که تحت بازداشت به سر می‌برند، «عاملین آمریکا» نامیدند.

در بخشی از این بیانیه ادعا شده است که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دوره‌هایی آموزشی برای اقدام علیه جمهوری اسلامی برگزار کرده و نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو خبرنگاری که این بیانیه از آنها تحت نام‌های «ن.ح» و «الف.م» یاد کرده است و خبر به قتل رسیدن مهسا (ژینا) امینی و مراسم تشییع پیکر او در سقز را گزارش کرده بودند نیز در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

این بیانیه اتهامات دیگری را نیز متوجه این دو کرده است که از آن جمله می‌توان به اتهاماتی نظیر «تحریک بستگان» مهسا امینی، «کارگردانی برخی صحنه‌ها» و «انعکاس اخبار و تصاویر جهت‌دار از مراسم تشییع، تدفین و تجمعات شکل‌گرفته» اشاره کرد.

بیانیه‌ی هشت هزار کلمه‌ای وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه در حالی منتشر شده و بدون ارائه‌ی هیچ مدرکی به این روزنامه‌نگار زن اتهام زده است که این دو تنها دو تن از ده‌ها روزنامه‌نگاری هستند که در هفته‌های اخیر بازداشت شده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »