گسترش اعتراضات از زاهدان به شهرهای دیگر سیستان و بلوچستان؛ باز هم تیراندازی به مردم معترض در زاهدان 

زیتون– به دنبال راهپیمایی اعتراضی عظیمی که امروز جمعه ششم آبان ماه پس از برگزاری نماز جمعه در زاهدان برگزار شد، شهرهای دیگر استان سیستان و بلوچستان از جمله دزاپ، سوران، سراوان و پهره نیز در حمایت از مردم زاهدان به پا خاستند. گزارش‌های ویدیویی از شلیک مستقیم نیروهای امنیتی به سوی معترضین در زاهدان خبر می‌دهد.

امروز با گذشت چهار هفته از جمعه‌ی خونینی که هشتم مهر ماه با کشتار بین هشتاد تا یکصد معترض در زاهدان رقم خورد، هزاران نفر از مردم معترض در زاهدان با شعارهایی نظیر مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر بسیجی، به راهپیمایی بزرگی پس از برگزاری نماز جمعه‌ که در مسجد مکی زاهدان برگزار شد، دست زده‌اند.

گزارش‌ها از برگزاری تظاهرات‌های حمایتی از مردم زاهدان در شهرهای دیگر استان سیستان و بلوچستان حکایت دارد که تا کنون پیوستن شهرهای دزاپ، سوران، سراوان و پهره به این اعتراضات گزارش شده است.

هنوز گزارشی از شمار قربانیان تیراندازی‌های امروز نیروهای امنیتی منتشر نشده است. با این حال، برخی گزارش‌ها از کشته شدن دست کم ۵ نفر در اعتراضات امروز زاهدان خبر می‌دهد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »