حمایت علما و سران طوایف سیستان و بلوچستان از مولوی عبدالحمید؛ برکناری فرمانده‌ی انتظامی و رئیس کلانتری زاهدان 

زیتون- صفحه‌ی اینستاگرام مولوی عبدالحمید، امام جمعه‌ی اهل سنت شهر زاهدان اعلام کرده است که علما، فرهنگیان، تحصیل‌کردگان، ریش‌سفیدان، معتمدین، و جمع بزرگی از جوانان راسک، سرباز، کلات، مورتان، پشامگ، ایرانشهر، ابتر، دامن و گلشن (ناهوک، جالق) بعد از ظهر امروز پنجشنبه (۵ آبان‌ماه ۱۴۰۱) با حضور در مسجد جامع مکی زاهدان حمایت همه‌جانبه‌ی خود را از مواضع او اعلام داشته‌اند.

در بیانیه‌های علما و سران طوایف شهرستانهای راسک، سرباز و گلشن نیز با بیان اینکه مطالبات مولوی عبدالحمید، «مطالبات ملی و خواسته‌ی بسیاری از شیعیان است»، حادثه‌ی جمعه‌ی خونین زاهدان محکوم شده است.

در بخشی از بیانیه‌ها آمده است: «جنایت محکوم است، چه در شاه‌چراغ شیراز باشد یا در مصلای زاهدان».

در عین حال خبرگزاری مهر نیز از صدور بیانیه‌ای از سوی شورای تامین سیستان و بلوچستان مبنی بر عزل فرمانده انتظامی زاهدان و رئیس کلانتری ۱۶ این شهر از سمت خود خبر داده است.

این بیانیه تقصیری را متوجه هیچکدام از مسئولان ندانسته اما «قصور» برخی از «ماموران» را پذیرفته و مدعی جبران خسارت برای بازماندگان کشتار «جمعه سیاه زاهدان»  شده است.

بیانیه‌ی شورای تامین سیستان و بلوچستان پیرامون «رخدادهای تاسف بار جمعه هشت مهرماه سال جاری زاهدان» بوده است که طی آن بین هشتاد تا یکصد نفر از اهالی این شهر در تیراندازی نیروهای امنیتی جان باختند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »