مدیرعامل بنیاد باران تلویحا شرایط حضور خاتمی در برنامه زنده صدا و سیما را اعلام کرد؛ «او در کنار مردم زجر می‌کشد»

زیتون- جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران، امروز در گفت‌وگو با «صبح ما» در پاسخ به انتقاداتی که درباره‌ی سکوت محمد خاتمی در شرایط امروز ایران مطرح شده است گفت: «آقای خاتمی نگرانی‌های خود را پیش‌تر درباره‌ی ادامه‌ی روند کنونی کشور اعلام کرده است و این‌گونه نیست که ایشان نسبت به وقوع هر اتفاقی در کشور بی تفاوت بوده و یا سکوت کرده باشند. از آنجا که گوش شنوایی برای توصیه ها و راهکارهای دلسوزانه‌شان وجود ندارد و ممکن است بهره‌برداری‌های سوئی هم از آن صورت گیرد، لذا بیراه نیست اگر بگوییم که آقای خاتمی تلخ‌ترین روزگار خود را سپری می‌کند.»

به باور جواد امام، این‌که برخی انتظار دارند که خاتمی در این مقطع، هر روز اظهار نظر کند، واقع بینانه نیست. او در این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: «آقای خاتمی در زمره‌ی اولین کسانی بودند که به مرگ دلخراش خانم مهسا امینی واکنش نشان دادند و ضمن ابراز نگرانی از وضعیت ایجاد شده، هشدارهایی هم دادند. بنابراین دلسوزی آقای خاتمی برای این مرز و بوم اثبات شده است؛ اما باید واقعیات را نیز در نظر گرفت.»

مدیرعامل بنیاد باران معتقد است اگر حکومت بخواهد صدای جامعه را بشنود، نخست باید شرایط لازم برای این مسأله را پذیرا باشد و یکی از شروط اصلی، بازگشت به مردم و دیگری «آشتی ملی است»: «آقای خاتمی سال‌ها قبل موضوع آشتی ملی را مطرح کردند ولی دیدیم که با این پیشنهاد مشفقانه چه برخوردی شد. از دیگر شرایط لازم، شنیدن صدای جامعه، اجرای بدون تنازل قانون اساسی و برگزاری انتخاباتی آزاد و رقابتی با حضور نمایندگان تمام سلایق سیاسی است.»

وی افزود: آقای خاتمی همه این موارد را چه به صورت علنی و چه در نامه به رهبری بازگو کرده است. چیزی نمانده که آقای خاتمی نگفته باشد. بنابراین امروز نیز ایشان شرایط را می بیند و مانند مردم و در کنار مردم و چون گذشته زجر می کشد.

جواد امام در واکنش به پیشنهاد برخی اصولگرایان در فضای مجازی در رابطه با لزوم دعوت صداوسیما از سیدمحمد خاتمی برای گفت‌وگوی زنده با مردم اظهار داشت: «لازمه‌ی این اقدام تغییر رویکرد و تجدید نظر جدی رسانه‌ی میلی به یک رسانه‌ی ملی و مستقل در شأن ایران و ایرانی است. نباید فراموش کنیم که بحران کنونی توسط اصلاح طلبان ایجاد نشده است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »