دانشجویان دانشگاه شریف، تهران و قم غذای خود را بدون تفکیک جنسیتی در حیاط صرف کردند

زیتون-امروز سه‌شنبه سوم آبان ۱۴۰۱، دانشگاه‌هایی در شهرهای تهران و قم شاهد کنش‌های اعتراضی نظیر تجمعات دانشجویی و صرف غذای بدون تفکیک جنسیتی در حیاط دانشگاه‌ها شده بود که از آن جمله می‌توان به دانشگاه‌های صنعتی شریف، علم و صنعت، قم، الزهرا، دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران، تربیت مدرس، دانشکده‌ی زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران، علامه طباطبایی و… اشاره کرد.

در دانشگاه صنعتی شریف، دانشجویان غذای خود را بدون تفکیک جنسیتی  در حیاط دانشگاه صرف کردند. عادل فردوسی‌پور، از اساتید این دانشگاه هم غذای خود را  با دانشجویان صرف کرد.

در این  تجمع دانشجویی شعارهایی نظیر «باحجاب، بی‌حجاب، ما همه با هم هستیم»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به خواهر ماست»، «نه روسری، نه توسری، آزادی و برابری» شنیده می‌شد.

دانشجویان دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانشگاه قم نیز غذای خود را امروز بدون تفکیک جنسیتی و در محوطه‌ی دانشگاه صرف کردند.

در دانشگاه قم نشست سخنگوی دولت با شعارهای دانشجویان بارها  قطع شد.‌ تجمعات اعتراضی دانشجویان در دانشگاه‌های الزهرا، علم و صنعت، دانشکده‌ی زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس، امروز نیز ادامه داشت.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »