سازمان حقوق بشر ایران: ۲۳۴ نفر شامل ۲۹ کودک در اعتراضات اخیر کشته شده‌اند 

زیتون-سازمان حقوق بشر ایران که مقر آن در نروژ است، امروز سه‌شنبه سوم آبان ۱۴۰۱ اعلام کرد که بر اساس بررسی‌های این سازمان تا این لحظه، کشته شدن ۲۳۴ نفر که ۲۹ تن از آنها کودک بوده‌اند، در اعتراضات اخیر تایید شده است.

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی تا این تاریخ درباره‌ی آمار کشته‌شدگان، سیاست سکوت را اتخاذ کرده‌اند و طبق گزارش‌هایی که به سازمان حقوق بشر ایران رسیده، تلاش نهادهای امنیتی نیز تا کنون بر «سرپوش گذاشتن بر روی قتل معترضان» بوده است.

طبق بیانیه‌ی امروز این سازمان، «مسئولان تا زمان اخذ تعهد از خانواده‌های کشته‌شدگان برای سکوت یا تایید گواهی‌های فوت دروغین منتسب به پزشکی قانونی، از تحویل اجساد کشته‌شدگان سر باز می‌زنند.» این سازمان همچنین خبر داده است که «در برخی موارد، جسد بدون اطلاع خانواده‌ها و در مکانی دورتر از محل زندگی آنان دفن شده است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »