سی‌ان‌ان: دولت آمریکا برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایرانیان با ایلان ماسک وارد مذاکره شده

شبکه خبری سی‌ان‌ان در یک گزارش اختصاصی نوشته است که دولت آمریکا برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس‌ایکس وارد مذاکره شده است.

این شبکه خبری نوشته است که دولت جو بایدن به دنبال راه‌هایی است تا بتواند از اعتراض‌های ایران حمایت کند.

این گزارش می‌افزاید که از نظر کاخ سفید، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک گزینه مناسبی برای مقابله با سانسور گسترده اینترنت توسط جمهوری اسلامی است.

سی‌ان‌ان به نقل از یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده، نوشته است: «ما پایمان را روی پدال گاز گذاشته‌ایم تا هر کاری از دستمان بر می‌آید برای حمایت از آمال و آرزوهای مردم ایران انجام دهیم.»

این مقام آمریکایی افزود: «این سیاست قطعی ماست. همزمان، آنچه که در ایران در حال رخ دادن است، یک جنبش حقیقتا ایرانی است که دختران جوان پیشگام آن هستند و مسایل دیگر جامعه را نیز شامل می‌شود. ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم که جنبش آنها را تحت‌الشعاع قرار دهیم.»

*بی‌بی‌سی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »