رهبر جمهوری اسلامی اعتراضات اخیر را « طراحی انفعالی و ناشیانه دشمن در مقابل پیشرفت‌ها» خواند

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی امروز در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برای دومین بار به صورت علنی به موضوع اعتراضات سراسری در ایران اشاره کرده و تلویحا این اعتراضات را «حوادث جزیی» خوانده است.

او این اعتراضات سراسری را «اغتشاش‌های پراکنده» خوانده و آن را «طراحی انفعالی و ناشیانه دشمن در مقابل پیشرفت‌ها و حرکت‌های ابتکاری» ملت ایران خوانده است.

آقای خامنه‌ای «نقش و دخالت دشمن برای همه و حتی برای صاحب‌نظران بی‌طرف خارجی» را «روشن و آشکار» برشمرده است؛ این در حالیست که در اتفاقی بی‌سابقه جان باختن مهسا امینی و سرکوب معترضان در ایران با محکومیت جهانی از سوی طیف‌های مختلفی از هنرمندان گرفته تا سیاستمداران، روبرو شده است.

او گفته: «ملت ایران در فاصله‌ زمانی کوتاه، حرکت های بزرگی انجام داد که ۱۸۰ درجه در نقطه مقابل سیاستهای استکبار جهانی بود و آنها ناچار به عکس‌العمل شدند و در همین چارچوب با برنامه‌ریزی و صَرف پول، افرادی از جمله برخی سیاسیون در آمریکا، اروپا و برخی نقاط دیگر را به میدان آوردند.»

علی خامنه‌ای در بخش دیگری از صحبتهای خود به تمایز «حکم کسانی که به خیابان‌ها آمدند» اشاره کرده؛ در تقسیم بندی او سه دسته از معترضان دیده می‌شوند افرادی که یا «عامل دشمن» هستند یا «هم‌جهت با دشمن» و بعضی را هم «هیجان زده» توصیف کرده.

او فقط »هیجان زدگان» را مشمول کار فرهنگی کرده و دو دسته اول را مستحق اقدامات قضائی دانسته است.
رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید «اینکه برخی می‌گویند فضا را امنیتی نکنید بله ما هم موافق هستیم و تا آنجایی که ممکن است فضا نباید امنیتی شود اما کار فرهنگی جای خود و کار قضایی و امنیتی هم در جای خود.»

*تنظیم خبر بی‌بی‌سی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »