دانشگاه صنعتی شریف در محاصره نیروهای امنیتی؛ شلیک از فاصله نزدیک به دانشجویان و بازداشت ده‌ها دانشجو

حساب توئیتری «۱۵۰۰ تصویر» اواخر شامگاه یکشنبه خبر داد که ماموران حکومتی جمهوری‌اسلامی همزمان با محاصره دانشجویان در دانشگاه شریف، به خوابگاه‌های آن‌ها حمله کرده و به پنجره‌های خوابگاه «شلیک» کرده‌اند.

در همین حال، کانال تلگرامی «شریف‌دیلی» از انتقال دانشجویان با ون‌های اعزامی و به صورت گروهی به خوابگاه دانشگاه شریف خبر داده است.

بر اساس این اطلاعیه، اطراف دانشگاه همچنان صدای تیراندازی شنیده می‌شود و با توجه به فضای «ناامن» از دانشجویان خواسته شده تا «به هیچ عنوان» بدون هماهنگی با مسئولان از دانشگاه خارج نشوند و اگر خارج از دانشگاه هستند از نزدیک شدن به محوطه دانشگاه خودداری کنند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از تجمع خانواده‌های دانشجویان و مردم در مقابل دانشگاه صنعتی شریف برای کمک به دانشجویان است و شعار «مرگ بر دیکتاتور» در اطراف دانشگاه شنیده می‌شود. این دانشگاه همچنان در محاصره نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌ها است و مشخص نیست که هنوز چه تعداد دانشجو در داخل دانشگاه هستند.

کانال تلگرامی «شوراهای صنفی دانشگاه‌های کشور، عصر یکشنبه خبر داد که حدود ۳۰ تا ۴۰ تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف تا کنون توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند‌.

این کانال می‌گوید: التهاب در این دانشگاه به حدی است که هر کسی از در دانشگاه خارج می‌شود مورد شلیک پینت‌بال قرار گرفته و سپس بازداشت می‌شود. ماموران حکومتی و لباس‌شخصی‌ها حتی به پارکینگ دانشگاه یورش برده و دانشجویان را مورد ضرب‌وشتم قرار دادند
برخی از گزارش‌ها نیز حاکی است که ماموران امنیتی تعدادی از اساتید این دانشگاه را هم ضرب‌وجرح کرده‌اند.

دانشگاه صنعتی شریف روز یکشنبه در ادامه اعتراضات گسترده در ایران و خارج از کشور به جان‌باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، شاهد تجمع و اعتراضات دانشجویان بود.

*رادیو فردا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »