هم‌زمان با تداوم اعتراض‌ها و گسترش جنبش «زن، زندگی، آزادی»، موج بازداشت‌ فعالان سیاسی و مدنی شدت یافت

هم‌زمان با ورود اعتراضات خیابانی به روز ششم و گسترش جنبش «زن، زندگی، آزادی» در بسیاری از شهرهای ایران، جمهوری اسلامی در واکنشی تکراری و کلاسیک اقدام به بازداشت تعدادی از فعالان رسانه‌ای، مدنی و سیاسی کرده است.

فاطمه سپهری، منتقد صریح‌اللهجه خامنه‌ای  و یکی از امضا کنندگان نامه به او،  دیروز بازداشت شده است.  برادرش این خبر را در توییتر تأیید کرده است.

نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار روزنامه شرق، که در  پیگیری پروند و نوشتن گزارش‌هایی در ارتباط با مهسا امینی فعال بود بازداشت شد.  محمد علی کامفیروزی، وکیل نیلپفر حامدی، از بازداشت او  خبر داده است.

حسین رونقی، فعال و زندانی سابق سیاسی، دقایقی پس از مصاحبه با تلویزیون ایران اینتر نشنال  دستگیر شد. گفته می‌شود که به هنگام  انجام مصاحبه ماموران پشت در منتظر او بودند.

 

الهه محمدی خبرنگار روزنامه هم‌میهن، حشمت‌الله طبرزدی، فعال و زندانی سابق سیاسی، محمدرضا جلایی‌پور، فعال و کمپینر سیاسی، علیرضا خوشبت، زهرا توحیدی، روح‌الله نخعی، هدی توحیدیو فعالان سیاسی، نیز امروز بازداشت شدند.

فاطمه سپهری، منتقد صریح‌اللهجه خامنه‌ای  و یکی از امضا کنندگان نامه به او،  دیروز بازداشت شده است.  برادرش این خبر را در توییتر تأیید کرده است.

بنا به گزارش هه‌نگاو،  چهار نفر از اعضای آژانس خبری موکریان به نام‌های مسعود کردپور، خسرو کردپور، مرضیه طلایی و آقای خطیب‌زاده روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ توسط نیروهای اداره اطلاعات در شهر سقز بازداشت شدند.

گزارش‌های متعددی از بازداشت صدها معترض  در شهرستان‌های مختلف و از میان دانشجویان و فعالان کمتر شناخته شده نیز در شبکه‌های اجتماعی هم‌رسانی می‌شو‌د.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »