شمار کشته‌شدگان اعتراضات به قتل مهسا امینی به ۷ تن رسید؛ هویت ۶ نفر مشخص شده است

خبرگزاری ایرنا، وابسته به دولت ابراهیم رئیسی، ادامه تجمعات اعتراض به مرگ مهسا امینی بر اثر ضرب و جرح نیروهای گشت ارشاد در چندین شهر را تائید کرد.

تاکنون هفت معترض و یک همیار پلیس در جریان درگیری‌ها میان دو طرف کشته شده‌اند.

آن‌ طور که ایرنا نوشته، روز و شب سه‌شنبه، ۲۹ شهریور، در کرج، تبریز، مشهد، بیرجند، کیش، کرمان، یزد، رشت، کرمانشاه، اردبیل، اصفهان، ارومیه، قزوین، زنجان، ایلام، ساری، اراک، همدان و بجنورد، شهروندان خشمگین از خشونت‌های پلیس برای اعمال اجباری قانون حجاب اجباری به خیابان‌ها آمده بودند.

در ویدئوهایی که از این تجمعات منتشر شده، ماموران به ضرب و شتم معترضان پرداخته و حتی به آنها به طور مستقیم شلیک می‌کنند.

رادیوفردا تاکنون هویت شش نفر از قربانیان در شهرهای مختلف ایران بر اثر خشونت ماموران و شلیک گلوله را به دست آورده است. این افراد عبارتند از رضا لطفی در دهگلان، فواد قدیمی در دیواندره، محسن محمدی در دیواندره، فریدون محمودی در سقز، زکریا خیال در پیرانشهر و فرجاد درویشی در ارومیه.

همچنین گزارش‌ها حاکی از کشته شدن هاجر عباسی در جریان اعتراض‌های مهاباد است.

*رادیو فردا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »