فشارها کارساز بود؛ اکران فیلم ۵۰ کیلو آلبالو متوقف شد

زیتون- حبیب ایل‌بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی ایران خبرداد که مجوز اکران مجدد برای فیلم ۵۰ کیلو آلبالو، ساخته مانی حقیقی، صادر نشده است.
او توضیح داد:« نمایش این فیلم در تهران تمام شده و با ادامه نمایش آن موافقت نشده است. ما نیز ابلاغ کردیم فیلم هر کجای دیگری که نمایش دارد؛ باید نمایش آن متوقف شده و فیلم از سینماها جمع‌آوری شود.
به گفته او دلیل عدم صدور مجوز اکران مجدد برای ۵۰ کیلو آلبالو این بوده که برخی از مراجع تقلید و همچنین علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران از محتوای این فیلم اعلام نارضایتی کرده بودند.
چندی پیش علی جنتی، وزیر ارشاد، در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعیان در قم گفت:« فیلم ۵۰ کیلو آلبالو به هیچ عنوان مناسب نبود و اگر از چگونگی این فیلم اطلاع داشتم، اجازه ساخت و اکران به آن نمی دادم.»
او صدور پروانه ساخت و نمایش برای این فیلم را اشتباه خواند و گفت:« این فیلم فروپاشی و سقوط خانواده را ترویج می‌کند و با آرایش نامناسبِ بازیگران الگوی نامناسبی را ارائه می‌دهد؛ بنابراین من شخصا مخالف اکران این فیلم هستم. ربطی به مخالفت برخی رسانه‌ها هم ندارد.»
فیلم ۵۰ کیلو آلبالو از نوروز امسال در سینما‌های ایران به نمایش در آمده و تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد تومان فروش داشته است.
تهیه کننده این فیلم نیز به جرم پخش تیزر در شبکه های ماهواره ای، در دادسرای فرهنگ و رسانه بازپرسی شده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »