سخنان نامفهوم فرمانده پلیس تهران بزرگ: وقتی به مهسا امینی گفته شد لباسش ایراد دارد حالش به هم خورد 

فرمانده پلیس تهران بزرگ در نشستی خبری درباره جان باختن مهسا رحیمی در بازداشت پلیس توضیحاتی داد.

حسین رحیمی در صحبت‌هایی که گاهی نامفهوم و پراکنده به نظر می‌رسید گفت: «این خانم به همراه سه نفر دیگر در پارک طالقانی در حال قدم زدن بودند که با گشت امنیت اخلاقی روبرو می‌شوند. علی الاتفاق چهار تا خانم وضعیتشان مناسب نبوده، یعنی از نظر تیم ما مناسب نبوده، سه تا را تذکر دادند و حل کردند مشکلشان را.»

به گفته فرمانده پلیس تهران به مهسا امینی اما گفته شد باید به مقر پلیس امنیت اخلاقی برود تا «آموزش و تذکرات قانونی» داده شود «که دیگر رعایت بکند» و بعد تحویل همراهانش (سه خانم و دو آقا) می‌شود.

به گزارش رسانه‌های ایران، حسین رحیمی همچنین گفت: «این نفرات از جمله خانم امینی به کلاس آمدند، تا استاد به کلاس بیاید و مراحل و مقدمات برگزاری این کلاس انجام شود، خانم امینی از جای خود بلند شده و از همکارم سوال کرد که وضعیت من چه ایرادی دارد؟ همکار بنده نیز به وی اعلام کرد که وضعیت لباس و شلوار شما ایراد دارد که پس از این موضوع حال مهسا بهم‌ می‌خورد.»

به گفته فرمانده پلیس تهران عملیات احیا را تیم پزشکی همانجا انجام می‌دهد و خانم امینی را به بیمارستان کسری منتقل می‌کند.

به گفته فرمانده پلیس تهران لباس ماموران گشت ارشاد «معمولا» به دوربین مجهز است اما در مورد مهسا امینی ماموران «فاقد دوربین بودند.»

حسین رحیمی در جلسه مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا در ون ‌گشت ارشاد برای خانم امینی حادثه‌ای رخ داده گفت: «در ون‌ گشت ارشاد دوربین وجود ندارد، بجز مهسا پنج دختر دیگر در ون بودند که شهادت می‌دهند که اتفاقی رخ نداده است.»

فرمانده پلیس تهران گفت بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) موضوع را بررسی کرده و به اثبات رسانده است.

از حسین رحیمی همچنین سوال شد آیا در زمان دستگیری مهسا امینی لباسش همان بوده که در فیلم دوربین‌های مدار بسته مقر نیروی انتظامی دیده می‌شود؟ او پاسخ داد: «خیر.»

*بی‌بی‌سی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »