برگردید! اینک همین ایران کربُ‌بلاست

افشین حکیمیان

راهی کجایید؟ حزن و اندوهِ چه را در سر می‌پرورید؟ کفش از پا سترده‌اید که بگویید حسینی‌ام؟ پیاده عزم زمینی به نام کربلا کرده‌اید و رخ و روی به حزن و اندوه آلوده‌اید و زیر لب حسین حسین می‌گویید و به همین‌ها دم گرفته‌اید و شور و حالی سرهم کرده‌اید که خود را حالی کرده باشید که حسینی‌ام؟

خود را فریب می‌دهید؟ این همه شور و غلیان زیادی برای چیست؟ پیاده‌رویِ این همه راه و به پایی بی‌کفش و روز از پشت روز که خرج این‌راه می‌کنید؛ جز برای فریب دلِ خودتان نیست؟ جز برای سرپوش گذاشتن بر سر غوغای دل‌تان نیست؟

مگر جز این است که دنیایی خبردار شده است که آن‌چه به ماهیت کربُ‌بلا خوانده و می‌خوانند؛ اینک ای ایرانیان! همین ایران است. آن‌چه به مظلومیت و بی‌پناهی، کربلا را شهره‌ی تاریخ کرد؛ هم اینک همان مظلومیت و بی‌پناهی را، زنان و دختران و مردان ایرانی هستند که به ظلم و جوری که از دست ظالم می‌کشند؛ بر پیشانی خود دارند.

برگردید! که راه به اشتباه می‌روید.
برگردید! که پشت به کربلا کرده‌اید.
برگردید! که راه و رسمِ کربلا بدین سهل و آسودگی نیست.
برگردید! که در هر آن‌جا که به کربلای تاریخ موسوم است؛ آب و نان و کباب، پخش نمی‌کنند. کربلا به رنج و مصیبت شهره است.
کربلا به تنهایی انسان مظلوم مشهور است. در کربُ‌بلا، بلا و رنج و مصیبت است که بر سر کربلائیان می‌بارد؛ چراکه سر در لاک خود فرونبرده و مظلوم زمانه را تنها و بی‌پناه نگذاشته‌اند. چرا که به نبرد با ظلم و جور برخواسته‌اند.

برگردید! که فریب‌تان داده‌اند؛ به همین آب و نان و کبابی که در موکب‌های‌شان قسمت می‌کنند؛ فریب و حیله سر کرده‌اند که کربلای اصلی را از چشم و دیده‌ی شمایان دور نگه دارند.

راه رفته را بیهوده رفته‌اید که قوم و قبیله‌ی ظالم، به بانگ و نیرنگی که نعره می‌زند در تکریم این پیاده‌روی کذایی؛ حیله‌ها سرهم کرده است که ظالم را به رنگ برگزیدگان، قالب‌تان کنند.

پشت به آن‌جا بکنید که دختران سرزمین‌تان را یا یک به یک به اهانت و تحقیر و توهین آزار می‌دهند. و یا که چون #مهسا_امینی از زندگی ساقط‌شان می‌کنند.

برگردید که خود می‌دانید که در دل ایرانیان همه غوغا و فریاد است؛ از دست ظالمی که رسم و رسومی جز ویرانی ایران نمی‌شناسد: ویرانی آب و خاک و دین و مرام و هرچه مسلک این سرزمین.

اگر از این‌راه بازنگردید دست شما هم به خون #مهسا_امینی آلوده خواهد بود؛ که در فریب و فتنه‌، با ظالم هم‌دست خواهید شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. سلام مطلب آقای حکیمیان وزین واموزنده و باعث بیداری عالمان خفته میباشد اگر عبرت بگیرند انشاالله

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »