آخرین اخبار از وضعیت ۱۵ زندانی سیاسی، مدنی و صنفی 

مادر بهنام موسیوند، زندانی سیاسی که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، با انتشار ویدئویی درباره شرایط وخیم فرزندش، از مجامع بین‌المللی درخواست کمک کرده است. بنابر گزارش‌ها وزن ⁧آقای موسیوند به ۴۹ کیلوگرم کاهش پیدا کرده و قند او روی ۷۰ است و پزشک معالج وی هشدار داده است که هر آن احتمال به کما رفتن او وجود دارد.

کژال نصری، شهروند اهل سنندج، به اتهام «همکاری و عضویت در گروه‌های مخالف نظام» از سوی دادگاه انقلاب این شهر به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شد.

آیدین جعفری، شهروند ۱۹ ساله اهل شهرستان ماکو، پس از حضور در اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت شد. وی به همراه شماری دیگری از شهروندان، در پی برگزاری تجمعی اعتراضی در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه طی روزهای اخیر به اداره اطلاعات شهرستان ماکو احضار شده بود.

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، با گذشت بیش از ۴ ماه از زمان دستگیری، همچنان در زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی به‌سر می‌برد و بازجویان و دادستان با آزادی او به قید وثیقه مخالفت کرده‌اند.

شفق فهندژ، شقایق پورعنایتی، هدی کنعانی و ندا عبدیان، شهروندان بهائی ساکن گرگان، پس از احضار تلفنی به اداره اطلاعات این شهر، به مدت ۹ ساعت مورد بازجویی قرار گرفتند.

پروین محمدی، فعال کارگری، روز دوشنبه ۲۱ شهریورماه جهت اجرای حکم ۱ سال حبس به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد.

حسن ماملی‌‌آذر، شهروند بازداشتی اهل میاندوآب، روز یکشنبه ۲۰ شهریور با پایان مراحل بازجویی از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی به زندان بوکان منتقل شد.

رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران، علیرغم گذشت بیش از ۳ ماه از زمان دستگیری کماکان در بند قرنطینه زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی به‌سر می‌برد. آقای شهابی که از درد شدید گردن رنج می‌برد، علیرغم تاکید پزشک زندان مبنی بر انجام آزمایش ام آر آی، تاکنون از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است.

ژیلا شهریاری، شهروند بهائی ساکن تهران، جهت تحمل دوران محکومیت خود، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

علی موسی‌نژاد فرکوش، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی‌شهر، که از بیماری‌های فتق هیاتال، التهاب شدید مخاط مری و معده رنج می‌برد، روز یکشنبه ۲۰ شهریور برای عمل جراحی «هرنی» از زندان به بیمارستان مدنی کرج اعزام شد.

ابوبکر اسماعیلی، مدیر یک کانال تلگرامی، روز شنبه ۱۹ شهریور به علت انتشار مطالب انتقادی به اداره اطلاعات سردشت احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

اصغر ساعی‌پور، فعال آذربایجانی، روز دوشنبه ۱۴ شهریور به‌دست نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و به اداره اطلاعات این شهر منتقل شد. این شهروند روز سه شنبه ۱۵ شهریورماه آزاد شد.

*کلمه *شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری هرانا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »