سرلشکر باقری : به کشور‌های میزبان ارتش آمریکا اخطار کتبی دادیم 

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ایران، ایالات متحده را متهم کرده که «با اتصال» اسرائیل به ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در صدد است «جای خالی خود» در خلیح فارس و دریای عمان را «جبران کند» و خبر داده که ایران در این زمینه به کشورهای میزبان ارتش آمریکا «اخطار کتبی» داده است.

سرلشکر باقری هشدار داده «معنای این اقدام این است که از نگاه ما امکانات جاسوسی و حتی عملیاتی آمریکا و هم پیمان‌های او در اختیار رژیم غاصب صهیونیستی نیز قرار خواهد گرفت» و گفته این وضع باعث «افزایش تهدید» برای ایران خواهد شد.

مقام های جمهوری اسلامی اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند و برای اشاره به آن از اصطلاحاتی همچون «رژیم صهیونیستی» استفاده می کنند.

هشدار مقام ارشد نظامی ایران در زمانی بیان شده که تنش‌ها بین ایران و اسرائیل بر سر اقدامات نظامی ایران در منطقه و اختلافات درباره آینده توافق اتمی برجام درباره برنامه هسته ای ایران همچنان پابرجاست.

آقای باقری گفته «ما علاوه بر اعلام و اخطار کتبی و انتقال پیام از طریق وزارت امور خارجه به کشور‌های میزبان ارتش آمریکا، با توسعه حضور و تعمیق گشت‌های هوایی و دریایی و تعمیق اشراف اطلاعاتی و انجام رزمایش‌های گوناگون دریایی، موشکی و پهپادی آمادگی و اخطار خود را اعلام کرده و می‌کنیم.»
نظامیان ایران در هفته های اخیر یک مانور پهپادی به اجرا گذاشتند. نیروی دریای ایران هم اخیرا دو شناور بدون سرنشین آمریکا را در دریای سرخ برای مدتی توقیف کرده بود.

دو روز پیش از این ایالات متحده خبر داده بود که دو فروند بمب‌افکن آمریکایی بی-۵۲ با اسکورت هواپیماهای نظامی اسرائیلی، عربستان سعودی و کویت بر فراز منطقه و  به سمت خلیج فارس پرواز کردند.

پرواز بمب افکن های بی-۵۲ آمریکا در منطقه در حالی صورت می گیرد که تنش ها در منطقه خلیج فارس ادامه دارد.

رسانه های آمریکایی این پرواز را «نمایش قدرت» به ایران تفسیر کرده اند و اسرائیل گفته است که همراهی بمب افکن بی-۵۲ بخشی از همکاری با ایالات متحده برای تامین امنیت اسرائیل و منطقه خاورمیانه است.

*بی‌بی‌سی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »