واشینگتن پست: روسیه استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را آغاز کرده است 

روزنامه آمریکایی واشینگتن پست روز چهارشنبه، دوم شهریور، خبر داد که روسیه استفاده از پهپادهای تهاجمیِ دریافتی از ایران را در جنگ اوکراین آغاز کرده تا شش ماه پس از آغاز این جنگ و در شرایطی که هند و چین نیز از تحویل تسلیحات به روسیه خودداری کرده‌اند، از شتاب عملیات جنگی نظامیان روسیه در جبهه‌های جنگ اوکراین کاسته نشود.

دیوید ایگناتیوس، روزنامه‌نگار باسابقه واشینگتن پست، که این مطلب را روز چهارشنبه در پی گفت‌وگو با سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا منتشر کرده افزود که تامین جنگ‌افزار ایرانی برای ارتش روسیه به یک کانال حیاتی مبدل شده، همان‌گونه که ممارست ایران در دور زدن تحریم‌ها اکنون به یاری روسیه آمده تا مسکو نفت خود را بفروشد و نگذارد که منابع مالی‌اش با کاهش روبه‌رو شود.

واشینگتن پست به نقل از «مقامات اطلاعاتی غربی» نوشت، در حالی که ذخیره جنگ‌افزار روسیه پس از شش ماه جنگ «رو به پایان بوده»، تحویل «صدها پهپاد انتحاری ایرانی به روسیه آغاز شده است».

بر اساس این گزارش، سخن از پهپادهایی از نوع «شاهد» است که ایران پیشتر از آن «با موفقیت» در عراق و سوریه استفاده کرده است.

*رادیو فردا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »