آسوشیتدپرس : آمریکا امروز پاسخ خود را به پیش‌نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا ارائه می‌کند

مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه اول شهریور گفته‌اند، انتظار می‌رود که ایالات متحده روز چهارشنبه دیدگاه‌های خود را درباره پاسخ ایران به متن پیش‌نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام ارائه کند.

این مقامات که نام آنها فاش نشده به آسوشیتدپرس گفته‌اند، پس از ارائه پاسخ آمریکا، احتمالا به دور دیگری از مذاکرات در وین برای نهایی کردن جزئیات توافق احتمالی نیاز خواهد بود.

آسوشیتدپرس می‌گوید، ایران و آمریکا به طور قطعی به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای بازگشت متقابل به توافق برجام پاسخ نداده‌اند.

این گزارش اضافه کرده است، نشانه‌های موجود از جمله ارسال پیام‌ها از رسانه‌های عمومی توسط تهران و واشینگتن، نشان می‌دهد که توافق ممکن است نزدیک باشد.

آسوشیتدپرس تصریح کرده است، به رغم این پیشرفت‌های اخیر٬ موانع متعددی همچنان باقی مانده است که می‌تواند مانع حصول توافق برای احیای برجام شود.

در همین زمینه، پیشتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن استقبال از اقدام ایران برای صرف‌نظر کردن از برخی خواسته‌های خود گفت، هنوز مسائلی باقی‌مانده‌اند که باید حل شوند.

*رادیو فردا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »