پس از بلژیک، مجلس ایران هم شرایط را برای مبادله اسدالله اسدی فراهم کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ایران لایحه «عهدنامه بین دولت پادشاهی بلژیک و دولت جمهوری اسلامی ایران در مورد انتقال محکومین» را با ۱۹۵ رای تصویب کردند و به دولت اجازه دادند اسناد این معاهده را با بلژیک مبادله کند.
این عهدنامه به صورت بالقوه زمینه آزادی اسدالله اسدی، دبیر سوم سابق سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش را فراهم می‌کند که به جرم برنامه‌ریزی برای اقدام تروریستی، به ۲۰ سال زندان محکوم شده است. او هم اکنون در بلژیک در حال سپری کردن دوره مجازات خود است.
پیش از این، پارلمان بلژیک با ۷۹ رای موافق، ۴۱ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع به معاهده جنجالی بین بلژیک ‌و ایران رای داد.
در صورتی که شورای نگهبان این مصوبه را مخالف شرع اسلام و قانون اساسی تشخیص ندهد، زمینه اجرای معاهده بین دو دولت ایران و بلژیک فراهم شده است.
این عهدنامه در ۲۲ ماده در اواخر اسفند ۱۴۰۰ در بروکسل پایتخت بلژیک بین دانیل فلور، مدیر کل خدمات عمومی دادگستری فدرال بلژیک و غلامحسین دهقانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک و اتحادیه اروپا امضا شد.

*بی‌بی‌سی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »