آخرین اخبار از وضعیت ۲۴ زندانی سیاسی، مدنی، عقیدتی و صنفی 

هیراد پیربداقی، فعال کارگری، روز شنبه ۸ مرداد، به‌دست نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به بند قرنطینه زندان اوین منتقل شد. بازداشت آقای پیربداقی در حالی صورت گرفته است که وی پیش از این احضاریه‌ای از بابت اجرای حکم دریافت نکرده و پرونده در مرحله تعیین شعبه تجدیدنظر است. در جریان بازداشت، ۵ نیروی امنیتی به زور متوسل شده و اقدام به شکستن درب منزل آقای پیربداقی نمودند.

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، روز یکشنبه ۹ مرداد از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شد. وی پیش‌تر از یکی از سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین به بند ۲۰۹ این زندان منتقل شده بود.

آنیشا اسداللهی، فعال کارگری، روز یکشنبه ۹ مردادماه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شد. خانم اسداللهی به همراه کیوان مهتدی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه امسال، به‌دست نیروهای امنیتی بازداشت و از آن زمان تاکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین به‌سر می‌برند.

محسن مظلوم، پژمان فاتحی، وفا آذربار و هژیر فرامرزی، چهار عضو یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان، از ۸ روز پیش با اتهاماتی امنیتی در بازداشت نهادهای امنیتی به‌سر می‌برند. این افراد در تاریخ ۱ مردادماه، به‌دست نیروهای سازمان اطلاعات فراجا (فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) در منطقه صومای برادوست ارومیه بازداشت شدند. اتهام این افراد «جاسوسی برای یک کشور خارجی» عنوان شده است.

هفت زندانی سنی مذهب در زندان وکیل آباد مشهد، با نگارش نامه‌ای خطاب به مقامات سازمان ملل، نسبت به ناکارآمدی دستگاه قضایی ایران و همچنین ظلم و محرومیت‌هایی که در روند دادرسی خود متحمل شده‌اند، اعتراض کردند.

احمد عابدینی، مدرس حوزه علمیه قم، از سوی مراجع قضایی به منع موقت فعالیت در فضای مجازی محکوم شد. این حکم در پی اظهار نظرات اخیر آقای عابدینی در فضای مجازی مبنی بر انتقاد از برخی مسائل حول محور «حجاب اجباری» برای وی صادر شده است.

فاطمه بهمنی، فعال صنفی معلمان، از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب شازند به دلیل «تهیه عکس و فیلم و ارسال پیام و مصاحبه با کانال‌ها و شبکه‌های مخالف نظام» به ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی بدل از ۶ ماه حبس محکوم شد.

سینا (کریم) مینایی، شهروند اهل اشنویه، از سوی دادگاه انقلاب این شهرستان به اتهام همکاری و عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام به سه سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم شد.

محمدخالد حمزه‌ پور و رحمان یوسفی، شهروندان اهل اشنویه، روز یکشنبه ۹ مرداد جهت تحمل دوران محکومیت ۵ سال حبس خود به زندان نقده منتقل شدند.

کمیسیون پزشکی قانونی علیرغم تایید ابتلای بهاره سلیمانی، زندانی سیاسی، به بیماری آسم و تاکید بر انجام مراقبت ها و معاینات تخصصی، عدم ناتوانی وی در تحمل حبس را تایید نکرد. وی از دی ماه سال گذشته دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند.

عطا رحمان‌زاده و احمد محمدی زندانیان سیاسی با پایان ایام مرخصی به زندان سقز بازگشتند.

شهروز سلیمانیان فعال مدنی آذربایجانی با دریافت ابلاغیه‌ای به شعبه ۴ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پارس آباد احضار شد.

*خبرگزاری هرانا و کلمه

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »