زهرا رهنورد: بار دیگر چه کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است که حاکمیت شمشیر را از رو بسته است؟

زهرا رهنورد در پیامی از حصر به بازداشت مصطفی تاج‌زاده، محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌احمد اعتراض کرده و با اشاره به «شرایط بحرانی کشور و فقر و فاقه‌ی ملت» پرسیده است«باز دیگر چه کاسه‌ای زیر نیم کاسه است؟»

متن کامل این پیام در پی می‌آید:

بار دیگر چه کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است که در این شرایط بحرانی کشور و فقر و فاقه‌ی ملت، حاکمیت شمشیر را از رو بسته است؟

با دستگیری و زندان آقای مصطفی تاج‌زاده، شخصیت دلسوز و منتقدی که سالهای طولانی به‌خاطر ملت، رنج زندان ظالمانه را به جان خریده و همچنین با دستگیری هنرمندان برجسته‌ی بین‌المللی، آقایان محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌احمد بار دیگر دل ملت را به درد آورده است؛ هرچند پیش‌تر هم با دستگیری و زندان انسان‌های آزاده و آزادی‌خواه، هم‌چنان بر این فهرست تلخ می‌افزود.

و باز هم در این ایام، ساز ناساز سرکوب زنان را با حجاب اجباری در دستور کار ایادی خود قرار داده؛ آیا شگفت‌انگیز نیست که بانک مرکزی به جای اینکه سقوط ارزش پول ملی و دلایل خاکسترنشینی ملت را شرح دهد به توصیه‌ی حجاب پرداخته و نهادهای دیگر هم به جای وظایف خود، هر یک به نوعی اجبار در حجاب را در بوق و کرنا کرده‌اند؟

*کانال کلمه

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »