«هر احتمالی مطرح است»؛ حسین طائب و هم‌پوشانی خبرهای اسرائیلی و شایعات ایرانی

زیتون– قدرت‌مندترین چهره امنیتی جمهوری اسلامی جای خود را به فرد دیگری داد.

رمضان شریف، سخنگوی سپاه، روز پنج‌شنبه دوم تیر ماه رسما از کنار رفتن حسین طائب از مقام ریاست سازمان اطلاعات سپاه و جایگزینی محمد کاظمی به جای او خبر داد.

به‌گزارش وبگاه خبری آکسیوس «جمعه گذشته، سخنگوی موساد به خبرنگاران گفت که رهبری ایران از طائب ناراضی است و در حال بررسی برکناری او از سمت ریاست اطلاعات سپاه است، زیرا سازمان او نتوانسته حملات در داخل خاک ایران را متوقف کند و از انتقام از اسرائیل در خارج از ایران شکست خورده»

در حاشیه: پیش‌گویی موساد درباره مخوف‌ترین دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی موجب شگفتی بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است و گروهی آن را تحقیر آمیز خوانده‌اند.

خواندنی‌تر از خبر: شایعات و خبرهای تأییدنشده‌ متنوعی درباره‌ی حسین طائب هم‌رسان می‌شود.

برخی از ترور نافرجام و بستری بودن او در طبقه سوم بیمارستان خاتم‌الانبیا نوشته‌اند؛ عده‌ای می‌گویند که جاسوس اسرائیل بوده و از سوی سپاه برکنار شده و   بعضی هم پیشاپیش خبر برکناری را منتشر و حتی نام محمد کاظمی را هم به عنوان جانشین  او منتشر کردند.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی هم  اصرار دارند که طائب مدتی قبل در سکوت خبری عزل شده و اکنون به منظور سرپوش گذاشتن بر ترور، خبر برکناری او منتشر شده است.

سمت جدید «مشاور فرمانده سپاه» به حسین طائب  عنوانی فرمایشی به‌نظر می‌رسد و بعضی از کاربران ارزشی نیز این سمت را توهین‌آمیز و به معنای تبعید دانستند.

حساب توییتری سازمان آلارم ترور، (یک رسانه‌ خبری نظامی و ترور در اسراییل) ساعت ۲ بامداد شب گذشته گزارش داد که «حسین طائب، رئیس اطلاعات سپاه ایران که چند روز پیش شهروندان اسرائیلی را در استانبول تهدید کرده بود که مورد هدف قرار می‌گیرند، در بیمارستانی در تهران بستری است».

آلارم ترور پس از ترور حسن صیاد خدایی، یکی از فرماندهان سپاه قدس، نیز این خبر را منتشر کرده بود.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز اسرائیل به آمریکا اطلاع داده که کشتن حسن صیاد خدایی کار این کشور بوده است.

به‌نظر می‌رسد این‌بار هم اخبار امنیتی حساسی مانند سرنگونی هواپیمای اوکراینی، ترور دانشمندان هسته‌ای و خرابکاری در سایت‌های اتمی ایران از سوی نهادهای رسمی جمهوری اسلامی با تأخیر موثری منتشر شده است.

این تأخیر و تناقض‌های اطلاع‌رسانی در نهادهای رسمی سبب شده است که بازار شایعات داغ و از سوی مردم ایران باورپذیرتر از خبرهای رسمی شوند.

خبر‌ هم‌زمان: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در تهران به‌سر می‌برد. برکناری طائب هم‌زمان با حضور این مقام روسی در ایران، بازار تحلیل‌ها و شایعات مربوط به نفوذ روس‌ها در ایران را داغ کرده است.

یک هم‌زمانی ابهام‌آمیز: رسانه‌های ترکیه از بازداشت اعضای یک گروه هشت نفره خبر دادند که با همکاری «نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی» قصد «ترور گردش‌گران اسرائیلی» را در شهر استانبول داشتند.

خبرگزاری غیردولتی «اخلاص» گزارش داد که این هشت نفر که البته پنج تن از آنها اتباع ایران هستند، «هفته گذشته در حمله به سه خانه در منطقه محبوب بی‌اوغلو در استانبول» بازداشت شدند.

از  هویت و تابعیت سه نفر دیگر خبری منتشر نشده است.

به نوشته رسانه‌های ترکیه، ایران «مامورانی را در پوشش بازرگان و گردشگر و دانشجو به استانبول فرستاده بود تا اسرائیلی‌ها را به انتقام قتل خدایی و تلافی حملات دیگر ترور کنند.»

خبرگزاری اخلاص نوشت که بازداشت‌شدگان «به چهار گروه دو نفره تقسیم شده‌ بودند تا بتوانند بهتر اهداف اسرائیلی خود را ردیابی کنند».

بر اساس این گزارش «متهمان که در دو اتاق جداگانه در طبقه دوم و چهارم هتلی در بی‌اوغلو مستقر شده بودند، با تعداد زیادی سلاح و مهمات بازداشت شدند.»

اسرائیل هفته گذشته از شهروندان خود خواسته بود به دلیل تهدیدات «احتمالی» عوامل جمهوری اسلامی، فورا ترکیه را ترک کنند. وزیر خارجه اسرائیل نیز تهدید کرده بود که «کسانی که به شهروندان اسرائیلی آسیب بزنند در هر کجا باشند به چنگ خواهند آمد.»

شبکه کان اسرائیل، روز ۲۹ خرداد از یک مقام اسرائیلی پرسید که آیا حسین طائب، عامل پشت پرده اعزام مأموران به ترکیه برای ترور  اسرائیلی‌ها، ممکن است «به نحوی از بین برده شود؟» پاسخ این بود: «هر احتمالی مطرح است.»

خواندنی‌تر از خبر: گفته می‌شود که طائب یکی از نزدیکترین شخصیت‌های امنیتی به مجتبی خامنه‌ای و محمدباقر قالیباف است.

شایعاتی از درگیری‌ها و تسویه حساب میان دو باند قدرتمند سپاه نیز به‌گوش می‌خورد.

از محمدعلی(عزیز) جعفری، فرمانده سابق سپاه و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، به‌عنوان افراد ذی‌نفوذ این دو باند قدرت در سپاه نام‌ برده‌می‌شود.

پس از رسوایی مشهور به «سیسمونی‌ گیت»  و «انتشار فایل صوتی» مهدی طائب، برادر بزرگ حسین طائب در سخنانی از محمدباقر قالیباف دفاع کرد و میثم نیلی، برادر داماد ابراهیم رئیسی را به عنوان پشت پرده رسوایی سفر خانواده قالیباف به ترکیه معرفی کرد.

کنار رفتن حسین طائب از ‌مخوف‌ترین جایگاه امنیتی در جمهوری اسلامی می‌تواند پرده‌ای از این تسویه‌حساب‌ها باشد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. بدبختی این رژیم این است که دستگاه امنیتی آن به روز نیست، اینها اگر بخواهند کاری هم بکنند نمی توانند، کارشناسان خارجی دستگاه اطلاعاتی ایران روسی یا احتمالا چینی هستند، در داخل روسیه هر از چند گاهی خرابکاری هایی صورت می گیرد مثل ترور یا رو شدن دست یک جاسوس که این خود نشانه عقب ماندگی خود روسیه از نظر اطلاعاتی است ، لو رفتن دقیق و بموقع هر خبر اطلاعاتی ایران داستان عمق فاجعه است و شکستن هیمنه اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمانی آن ادعای دروغین اگر هیچ چیز نداریم اقلا امنیت داریم را هم بسیار کم رنگ کرده، همه عربده کشیهای این بیشعور ها در رابطه با بسط مذهب شیعه در مقابل اهل سنت مصداق لات های کوچه خلوت از آب در آمد و صلاحشان در آن بود که بسوی حکومت داری نمی رفتند و همچنان نقش قدرت در سایه و آه و ناله برای امام حسین باقی می ماندند، تا هم تقدس الکی آشان سرجایش باشد و هم مردم از شرشان در امان باشند، از تنها چیزی که ارثیه آنها از قدیم است پررویی و طلبکار بودن است!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »