محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در برنامه «صف اول» تلویزیون رسمی ایران گفت «باعث تأسف است که آژانس توسط یک رژیم نامشروع مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و حیثیتش زیر سوال می‌رود».

وی افزود: برای اولین بار، CPF و برنامه خود را به آژانس ارایه کرده و طبق اساسنامه آژانس، آژانس وظیفه دارد از ما پشتیبانی فنی، آموزشی و … داشته باشد اما آژانس و سایر نهادهای بین‌المللی امروز اسیر صهیونیست‌ها شده‌اند.

وی مدعی شد که «تمام تعهدات برجام مغایر با ضوابط آژانس است»، و علت پذیرش آن را از سوی ایران «اعتمادسازی» دانست و افزود «ایران برای همین اعتمادسازی، پذیرفت حتی حرکت هسته ای خود را کُند کند».

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه باقیمانده حسن نیت خود را هم با برچیدن تعدادی از دوربین‌های ثبت‌کننده محدودیت‌ها که حدود ۱۸ تا بود جمع کردیم، گفت: مابقی هم ظرف امشب جمع می‌شود. مرکز جابرابن حیان را هر سه ماه بازدید می‌کردند. پرونده آنجا را بستند و امروز دوباره درباره آنجا ادعا مطرح می‌کنند.

اسلامی با اشاره به این‌که «در دولت جدید بر کل زوایای دست‌نخورده هسته‌ای تمرکز کردیم و در حال کار روی آن‌ها هستیم» گفت ممکن است بپرسند چرا ما محصول هسته‌ای نمی‌خریم و کشور را به دردسر می‌اندازیم؟ من می‌گویم اگر کسی می‌تواند برود رادیو دارو بخرد. به ما نمی‌فروشند.

اسلامی تاکید کرد: ما نصب ماشین‌های جدید را شروع کرده‌ایم و عملیات ماجراجویانه خاصی نداریم.

وی در مورد نقش فرانسه گفت: همین فرانسه که نقش پلیس بد را در مذاکرات دارد، قبل از انقلاب یک میلیارد دلار پول ایران را برای سرمایه‌گذاری هسته‌ای گرفت، خورد و رفت.

او افزود: تا ابد به آمریکا و اروپا نمی‌توانیم اعتماد کنیم و برای ما مهم دفع شر بوده است. اگر به تعهدات خود برگردند، ما هم به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

رییس سازمان انرژی تاکید کرد: به‌شدت به نیروی انسانی نیاز داریم و در این حوزه تعامل خوبی با جامعه دانشگاهی برقرار کرده‌ایم.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

مطالب دیگر

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »