برخی از مسافران فرودگاه امام خمینی صبح امروز -شنبه ۱۴ خرداد- از اختلال در یکی از سامانه‌های خدمات فرودگاهی خبر دادند که موجب معطلی چند ساعته مسافران در ترمینال شده بود. در همین رابطه «جواد صالحی» سخنگوی شهر فرودگاهی امام خمینی  به خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: هیچ گونه هکی در سیستم گذرنامه فرودگاه امام خمینی  از صبح امروز صورت نگرفته است. نفوذ در سیستم گذرنامه بسیار سخت است و غیرممکن است و فقط یک مشکل سخت افزاری بود که حل شده است.

وی افزود: مشکل این بود که سرور آفلاین گذرنامه مشکل سخت افزاری داشته و دچار نقص سخت افزاری شده است.

به گفته صالحی، سرور آنلاین نیز برای طی فرآیند، دیتاهایی را به سرور آفلاین ارسال می‌کند و اگر دیتایی دریافت نکند فرآیند ارسال اطلاعات را خودبخود متوقف می‌کند.

سخنگوی شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: برای رفع نقص و تعویض قطعه سرور ِآفلاین زمان چندساعته‌ای طی شد و این به معنای حمله سایبری در فرودگاه امام نبود.

همچنین سرهنگ «حیدری سیرت» رئیس اداره کنترل مرز هوایی فرودگاه امام خمینی دراین باره به خبرنگاران گفت: از ساعت ۰۰:۳۰ تا ۲:۴۵ بامداد امروز (شنبه) نقص سخت افزاری سرور آفلاین موجب توقف پذیرش مسافران شد که با توجه به مکانیسم آن در صورت بروز ایراد در این سرور روند پذیرش مسافر تا رفع ایراد با اختلال مواجه شد.

وی افزود: به همین دلیل تیمی از ستاد برای رفع ایراد اعزام شد که رفع ایراد در ساعت ۲:۴۵ انجام و روند پذیرش مسافر به حالت عادی بازگشته است.

*ایرنا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

مطالب دیگر

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »